اثربخشی اجرای پروژه‌های آبخیزداری بر کاهش میزان رسوب و فرسایش خاک

رییس سازمان منابع طبیعی با تاکید بر این که اعتبارات پروژه‌های پایش حوزه‌های آبخیز معرف و زوجی باید در سطح ملی پیش‌بینی شود، گفت: لازم است از داده‌های استخراج‌شده از ایستگاه‌های پایش حوزه‌های آبخیز معرف و زوجی به عنوان اطلاعات مبنایی برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری در نقاط مختلف کشور استفاده کنیم زیرا بهره‌مند شدن از این داده‌ها به افزایش اثربخشی اجرای پروژه‌های آبخیزداری در سطح کشور کمک می‌کند.  ... “اثربخشی اجرای پروژه‌های آبخیزداری بر کاهش میزان رسوب و فرسایش خاک”

Continue Reading ←

ابراز تمایل رییس سازمان محیط زیست برای گسترش روابط با چین

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن دعوت از وزیر محیط زیست چین برای سفر به ایران، نسبت به گسترش روابط محیط زیستی با این کشور ابراز تمایل کرد.  ... “ابراز تمایل رییس سازمان محیط زیست برای گسترش روابط با چین”

Continue Reading ←

تداوم ورود فاضلاب به رودخانه «کارون» در اهواز/ هیچ نقطه ورودی مسدود نشده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به پیگیری مساله ورود فاضلاب به رودخانه کارون از طریق شورای حفاظت کیفی کارون گفت: گزارش این وضعیت به مسئولان به ویژه استاندار خوزستان داده می‌شود.  ... “تداوم ورود فاضلاب به رودخانه «کارون» در اهواز/ هیچ نقطه ورودی مسدود نشده است”

Continue Reading ←

ویدیو/ پرورش گاومیش در دل شهر اهواز

در حاشیه ساحل شرقی رودخانه کارون در دل شهر اهواز محله‌ای بزرگ به نام گاومیش‌آباد وجود دارد که کار بیشتر مردم آن از قدیم‌الایام پرورش گاومیش است. این محله تا چند سال پیش بخشی از منطقه ۸ شهرداری اهواز بود اما با جدا شدن منطقه کوت عبدالله از اهواز و ایجاد شهرستان کارون، اکنون در این شهرستان جدید واقع است.  ... “ویدیو/ پرورش گاومیش در دل شهر اهواز”

Continue Reading ←

تداوم رگبار تابستانی در برخی نقاط کشور

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور و وزش باد شدید در جنوب ایران خبر داد.  ... “تداوم رگبار تابستانی در برخی نقاط کشور”

Continue Reading ←