هشدار سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریای خلیج فارس

سازمان هواشناسی کشور به دنبال افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریای خلیج فارس نسبت به اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، خطر غرق‌شدن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌ سنگین، خطر غرق‌شدن شناگران در مناطق تحت تأثیر هشدار داده است.  ... “هشدار سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریای خلیج فارس”

Continue Reading ←

بارش باران در تهران تا ظهر شنبه

اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی استان تهران را با فعالیت سامانه بارشی تا ظهر شنبه (۱۵ اردیبهشت ماه)، نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و رخداد تگرگ پیش‌بینی کرده است.  ... “بارش باران در تهران تا ظهر شنبه”

Continue Reading ←

ویدیو/ عمیق‌ترین چاله آبی جهان در مکزیک پیدا شد

دانشمندان مکزیکی بزرگترین چاله آبی جهان را در خلیج «چتومال» در سواحل این کشور، شناسایی کردند. هر چند محققان هنوز نتوانسته‌اند به انتهای این گودال آبی که «Taam Ja» نام دارد، برسند، اما اندازه‌گیری‌های جدید نشان می‌دهد که این چاله آبی می‌تواند به هزارتویی از غارها و تونل‌های زیردریایی متصل باشد.  ... “ویدیو/ عمیق‌ترین چاله آبی جهان در مکزیک پیدا شد”

Continue Reading ←

بارش باران در اغلب مناطق کشور طی امروز/ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی وضعیت جوی استان‌های مختلف را تشریح کرد.  ... “بارش باران در اغلب مناطق کشور طی امروز/ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه”

Continue Reading ←

بارش شدید برف و باران در بیشتر مناطق کوهستانی/ از کوهنوردی بپرهیزید

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: از پنجشنبه تا شنبه (۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت) شرایط جوی برای فعالیت‌های مرتبط با کوهستان اعم از کوهنوردی، دره‌نوردی و ... نامساعد و با انواع مخاطره‌ها همراه است بنابراین از صعود به ارتفاعات و تردد در مسیر رودخانه‌ها و دره‌ها اجتناب شود.  ... “بارش شدید برف و باران در بیشتر مناطق کوهستانی/ از کوهنوردی بپرهیزید”

Continue Reading ←

برگزیده اخبار اجتماعی جهان در هفته‌ای که گذشت

از وقوع طوفان و گردبادهای مرگبار در ایالات مختلف آمریکا گرفته تا موج گرمای کم‌سابقه در آسیا از جمله مهم‌ترین اخبار و رویدادهای جهان در حوزه اجتماعی طی یک هفته گذشته بودند.  ... “برگزیده اخبار اجتماعی جهان در هفته‌ای که گذشت”

Continue Reading ←