تشدید بارش در ۱۳ استان/ احتمال سیلابی‌شدن مسیل‌ها

سازمان هواشناسی نسبت به تشدید بارش در ۱۳ استان همچنین وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در برخی نقاط خیزش گردوخاک در ۱۶ استان هشدار داد.  ... “تشدید بارش در ۱۳ استان/ احتمال سیلابی‌شدن مسیل‌ها”

Continue Reading ←

آیا جابه‌جایی درختان امکان پذیر است؟

امروز شهرداری‌ها برای توسعه جاده‌ها با توجیه حفظ حیات درختان، آن‌ها را از محل رشدشان خارج کرده و به مکانی دیگر منتقل می‌کنند، باید دید چنین امری به ادامه حیات درختان کمک خواهد کرد؟ در این گزارش با کارشناسان در این خصوص به گفت‌وگو نشسته‌ایم.  ... “آیا جابه‌جایی درختان امکان پذیر است؟”

Continue Reading ←

گزارش سازمان جهانی هواشناسی از وضعیت سیل و خشکسالی در ایران

سازمان جهانی هواشناسی در گزارش اقلیمی منطقه آسیای خود به برخی مخاطرات جوی و رویدادهای شدید آب و هوایی ایران در سال گذشته پرداخته است.  ... “گزارش سازمان جهانی هواشناسی از وضعیت سیل و خشکسالی در ایران”

Continue Reading ←

ویدیو/ فاضلاب بلای جان تالاب انزلی

سال‌هاست که آلودگی‌هایی با منشأ فاضلاب به‌عنوان یکی از مهمترین تهدیدات تالاب انزلی مطرح است؛ از این رو ضرورت دارد علاوه بر لایروبی در قسمت بالادست رودخانه‌ها، رفع آلودگی‌های زیست‌محیطی و تأمین اعتبارات لازم هر چه زودتر این تالاب را از مشکلات موجود نجات دهیم.  ... “ویدیو/ فاضلاب بلای جان تالاب انزلی”

Continue Reading ←

رگبار و رعد و برق در بیشتر استان‌ها

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق در بیشتر استان‌ها و وزش باد شدید در برخی نقاط کشور خبر داد.  ... “رگبار و رعد و برق در بیشتر استان‌ها”

Continue Reading ←

آغاز آتش‌سوزی‌های طبیعی در کانادا؛ هزاران نفر دستور تخلیه گرفتند

همزمان با گسترش آتش‌سوزی‌های طبیعی در برخی مناطق کانادا به هزاران نفر در «فورت نلسون» در استان «بریتیش کلمبیا» دستور داده شد تا محل زندگی‌شان را ترک کنند.  ... “آغاز آتش‌سوزی‌های طبیعی در کانادا؛ هزاران نفر دستور تخلیه گرفتند”

Continue Reading ←