اعزام ۲۵ گروه محیط بان به منطقه سانحه بالگرد حامل رییس جمهور

در پی انتشار خبر سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور و تیم همراه در آذربایجان شرقی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن درخواست از مردم شریف و انقلابی ایران اسلامی برای دعا و آرزوی سلامتی رییس جمهور و هیات همراه، دستور آماده باش و حضور تمامی پرسنل یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در کمک به تیم های امدادی را صادر کرد.  ... “اعزام ۲۵ گروه محیط بان به منطقه سانحه بالگرد حامل رییس جمهور”

Continue Reading ←

بازدید از موزه‌های تاریخ طبیعی کشور تا سوم خرداد ماه رایگان است

مدیر کل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به مناسبت روز جهانی موزه‌ها، بازدید از موزه‌های تاریخ طبیعی کشور تا ۳ خردادماه رایگان است.  ... “بازدید از موزه‌های تاریخ طبیعی کشور تا سوم خرداد ماه رایگان است”

Continue Reading ←

مجموع قربانیان سیل در افغانستان به ۴۰۰ نفر رسید

مقامات افغانستان روز گذشته (شنبه) اعلام کردند با تایید ۱۸ مورد فوتی دیگر در ولایت «فاریاب»، شمار جان‌باختگان باران‌های شدید و سیل‌آسای روزهای اخیر در این کشور به ۴۰۰ نفر رسیده است.  ... “مجموع قربانیان سیل در افغانستان به ۴۰۰ نفر رسید”

Continue Reading ←

بارش باران در تهران از اواسط هفته

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: از بعد از ظهر سه شنبه تا پنجشنبه (۱ تا ۳ خرداد) در بعضی ساعات بارش باران و گاهی رگبار و رعد و برق در استان پیش‌بینی می‌شود.  ... “بارش باران در تهران از اواسط هفته”

Continue Reading ←

سلیمی: باید هرگونه انتقال آب بین حوزه‌ای مجوزهای زیست‌محیطی را داشته باشد

نماینده سمیرم در مجلس تاکید کرد که باید هرگونه انتقال آب بین حوزه ای مجوزهای زیست محیطی و شورای عالی آب را داشته باشد.  ... “سلیمی: باید هرگونه انتقال آب بین حوزه‌ای مجوزهای زیست‌محیطی را داشته باشد”

Continue Reading ←

ویدیو/ تابستان ۲۰۲۳ گرم‌ترین تابستان ۲۰۰۰ سال گذشته

بر اساس داده‌های ثبت شده، زمین در طول ۲۰۰۰ سال گذشته، هیچ گرمایی را بیشتر از سال ۲۰۲۳ میلادی تجربه نکرده است. یک دانشمند محیط زیست دانشگاه کمبریج گفته «سال ۲۰۲۳ فوق‌العاده گرم بود و این روند در صورتی که انتشار گازهای گلخانه‌ای کاهش نیابد، ادامه‌دار خواهد بود»    ... “ویدیو/ تابستان ۲۰۲۳ گرم‌ترین تابستان ۲۰۰۰ سال گذشته”

Continue Reading ←

احتمال وقوع «سیل مشهد» پیش‌بینی شده بود/ میزان بارش‌ها در سطح «هشدار قرمز» نبود

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: زمانی که بیش از ۱۰۰ میلیمتر بارش و بروز خسارات گسترده پیش‌بینی شود، اقدام به صدور هشدار قرمز می‌کنیم این در حالیست که در مشهد ۳۲ میلیمتر باران بارید.  ... “احتمال وقوع «سیل مشهد» پیش‌بینی شده بود/ میزان بارش‌ها در سطح «هشدار قرمز» نبود”

Continue Reading ←

کدام کشورها در چند دقیقه سیل را کنترل می‌کنند؟/۲/

در حال حاضر به دلیل تغییرات آب‌وهوایی در سراسر جهان سیل رخ می‌دهد اما کشورهایی وجود دارند که از نظر تاریخی به دلیل موقعیت خود در برابر بلایای طبیعی و به‌ویژه کنترل سیل مشهور هستند، بنابراین، اعتقاد بر این است که این کشورها در زمینه کنترل سیل و مدیریت خسارت، آماده‌ترین و ساکنان آنها با تجربه‌ترین افراد هستند.  ... “کدام کشورها در چند دقیقه سیل را کنترل می‌کنند؟/۲/”

Continue Reading ←