گسترش آتش سوزی ها در جنگل‌های شرقی روسیه

در هفته های اخیر آتش به جان میلیون‌ها هکتار از جنگل‌های روسیه افتاده و "ابردود" ناشی از آن تا قطب شمال و گرینلند هم دیده می‌شود.  ... “گسترش آتش سوزی ها در جنگل‌های شرقی روسیه”

Continue Reading ←

حفظ سرمایه‌های موجود، هدف اصلی طرح «جایگزین جنگل»

معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه طرح مدیریت پایدار منابع طبیعی منطقه هیرکانی (طرح جایگزین) ادامه‌ طرح‌های سابق جنگلداری است، خاطرنشان کرد: این طرح با پیگیری و توجه ویژه سازمان و به دلیل اهمیت رویشگاه هیرکانی تدوین و با بهره‌گیری از هم اندیشی جمعی از متخصصان، صاحبنظران دانشگاهی، تحقیقاتی، اجرائی و حتی پیشکسوتان بازنشسته از سال ۱۳۹۲ پایه‌ریزی شده است.  ... “حفظ سرمایه‌های موجود، هدف اصلی طرح «جایگزین جنگل»”

Continue Reading ←

یک انتخاب سازگار با محیط زیست و به نفع کره زمین

در چند دهه گذشته افرادی که خواستار تغییر سبک زندگی خود و کاهش مصرف پلاستیک بوده‌اند زندگی سختی داشتند و تقریبا غیرممکن بود که لوازم مورد مصرف روزانه را در بسته‌بندی های غیرپلاستیکی پیدا کنند.  ... “یک انتخاب سازگار با محیط زیست و به نفع کره زمین”

Continue Reading ←

رگبار و رعد و برق در ۸ استان/ دمای سه استان بالای ۴۹ درجه

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق درهشت استان، حاکمیت دمای بالای ۴۹ درجه در سه استان و وزش باد شدید در شش استان هشدار داد.  ... “رگبار و رعد و برق در ۸ استان/ دمای سه استان بالای ۴۹ درجه”

Continue Reading ←

رگبار و رعد و برق در ۸ استان/ دمای بالای ۴۹ درجه در سه استان

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق درهشت استان، حاکمیت دمای بالای ۴۹ درجه در سه استان و وزش باد شدید در شش استان هشدار داد.  ... “رگبار و رعد و برق در ۸ استان/ دمای بالای ۴۹ درجه در سه استان”

Continue Reading ←

آتش سوزی‌های جنگلی در الجزایر ۴۲ کشته برجای گذاشت

مقام‌های الجزایر از وقوع آتش‌سوزی های جنگلی در این کشور خبر دادند که این حوادث تاکنون جان دست کم ۴۲ تن از جمله ۲۵ سرباز را گرفته است.  ... “آتش سوزی‌های جنگلی در الجزایر ۴۲ کشته برجای گذاشت”

Continue Reading ←

وزش باد نسبتا شدید در استان تهران/ هوای مناطق پرتردد پایتخت برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود

افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید در استان تهران و افزایش غلظت آلاینده «ازن» و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق ‌پرتردد ‌پایتخت ‌پایتخت طی امروز ‌(۲۰ مرداد) ‌پیش‌بینی می‌شود.  ... “وزش باد نسبتا شدید در استان تهران/ هوای مناطق پرتردد پایتخت برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود”

Continue Reading ←

بارش باران در بیش از ۱۰ استان/ کاهش دمای هوا از هفته آینده

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع رگبار و رعد و برق در بیش از ۱۰ استان کشور، از کاهش دما در بیشتر مناطق کشور از ابتدای هفته آینده خبر داد.  ... “بارش باران در بیش از ۱۰ استان/ کاهش دمای هوا از هفته آینده”

Continue Reading ←

فوک‌های خزری چشم‌ انتظار اجرای برنامه حفاظتی

فردا (۲۱ مردادماه) روز ملی دریای خزر است؛ دریا یا به عبارت دقیق‌تر دریاچه‌ای که پنج کشور را در همسایگی‌ خود دارد؛ همسایگانی که رفتار مناسبی با آن ندارند و پستاندار کمیاب آن یعنی فوک خزری را در معرض خطر انقراض قرار داده‌اند و آنقدر اوضاع این حیوان وخیم شده است که به گفته مدیر مرکز حفاظت فوک خزری مکان زادآوری آن در شمال دریاچه شرایط مناسبی را ندارد بنابراین لازم است به این موضوع در برنامه عمل حفاظت از فوک خزری توجه و این برنامه زودتر تدوین و اجرا شود.  ... “فوک‌های خزری چشم‌ انتظار اجرای برنامه حفاظتی”

Continue Reading ←

فراز و فرودهای مالکیت پارک پردیسان در سه دولت

موضوع مالکیت و واگذاری پارک پردیسان - که به «ریه شهر تهران» مشهور است - مربوط به دیروز و امروز نیست بلکه طی دهه‌های اخیر همواره مطرح بوده است و با آخرین مصوبه شورای شهر در این زمینه مبنی بر «الزام شهرداری تهران به ثبت میراث طبیعی و تنوع زیستی پارک پردیسان» ابعاد تازه‌ای پیدا کرده است.  ... “فراز و فرودهای مالکیت پارک پردیسان در سه دولت”

Continue Reading ←