بحران اقلیمی به درگیری‌های بین انسان و حیات وحش دامن می‌زند

یک بیولوژیست هشدار داد که بحران اقلیمی می‌تواند درگیری‌های بین بشر و حیات وحش را تشدید کند.  ... “بحران اقلیمی به درگیری‌های بین انسان و حیات وحش دامن می‌زند”

Continue Reading ←

رگبار و رعدوبرق در نیمه شمالی استان تهران/تداوم هوای مطلوب در غالب مناطق ‌پایتخت

وقوع رگبار و رعدوبرق در نیمه شمالی استان تهران و تداوم هوای مطلوب در غالب مناطق ‌پایتخت طی امروز (۱۰ مرداد) ‌پیش‌بینی می‌شود.  ... “رگبار و رعدوبرق در نیمه شمالی استان تهران/تداوم هوای مطلوب در غالب مناطق ‌پایتخت”

Continue Reading ←

پیش‌بینی‌های محیط‌زیستی که نشانه‌های آن در حال وقوع است

به اعتقاد رئیس گروه علوم پایه فرهنگستان علوم و استاد زمین­ شناسی دانشگاه شیراز، تعارض راه­‌حل­‌های پیشنهادی برای کاهش گسیل گازهای گلخانه‌­ای با منافع ملی کشورها، دلیل ناموفق بودن تمام تلاش‌­ها در این زمینه است؛ به گونه‌ای که بر اساس پیش بینی‌های بین المللی تا سال ۲۱۰۰ دمای میانگین زمین تا ۳.۷ درجه سانتی گراد افزایش می یابد؛ واقعیتی که هم اکنون با ذوب یخ‌های قطبی، انقراض بسیاری از آبزیان و کلونی‌­های مرجانی، وقوع سیل و خشکسالی و افزایش تعداد طوفان­‌های دریایی مشاهده کرد.  ... “پیش‌بینی‌های محیط‌زیستی که نشانه‌های آن در حال وقوع است”

Continue Reading ←

زمان برگزاری جشنواره نقاشی‌های ۲۰ در ۲۰ به تعویق افتاد

دبیر جشنواره نقاشی‌های ۲۰ در ۲۰ "مهربان با طبیعت" از تعویق زمان برگزاری مراسم اختتامیه و نمایشگاه نقاشی‌های ۲۰ در ۲۰ مهربان با طبیعت خبر داد.  ... “زمان برگزاری جشنواره نقاشی‌های ۲۰ در ۲۰ به تعویق افتاد”

Continue Reading ←

ویدئو / خوزستان؛ داغ، بی‌آب، معترض

کمبود آب تقریبا کل کشور را در بر گرفته و حتی استانی پرآب مثل خوزستان مدت‌هاست تنش آبی شدیدی را تجربه می‌کند. از دو ماه پیش بخشی از تالاب هورالعظیم خشک شد و حالا مشخص شده مجوز خشک‌کردن بخشی از تالاب بزرگ، برای فعالیت‌های نفتی صادر شده بود. وضعیت بحرانی آب در خوزستان باعث آغاز اعتراضات مردم در شهرهای مختلف استان شد و مقامات قضایی و امنیتی کشور مرگ دست‌کم یک نفر را تأیید کرده‌اند. نتیجه اعتراضات، بازکردن آب سد کرخه بود. ۱۶۰ متر مکعب بر ثانیه از سد کرخه رهاسازی شد و آب هم تنها به بخش‌هایی از تالاب رسید. با این روند، در انتهای شهریور آب مفیدی در سد نمی‌ماند.  ... “ویدئو / خوزستان؛ داغ، بی‌آب، معترض”

Continue Reading ←

رگبار و رعدوبرق در نیمی از استان‌های کشور طی ۴۸ ساعت آینده

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع رگبار و رعد و برق در نیمی از استان‌های کشور طی ۴۸ ساعت آینده، از وزش باد شدید در نوار شرقی و بخش‌های مرکزی کشور طی ‌پنج روز آینده خبر داد.  ... “رگبار و رعدوبرق در نیمی از استان‌های کشور طی ۴۸ ساعت آینده”

Continue Reading ←

مشکلات خشکسالی برای حیات وحش/ حیات وحش استان تهران تعلیف دستی نشده‌اند

حاکمیت خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها طی سال آبی جاری باعث کاهش و خشک شدن منابع آب و علوفه در زیستگاه‌های حیات وحش شده است. گرچه در برخی مناطق استان‌های کشور برای حیات وحش علوفه توزیع شده است اما رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران می‌گوید: تاکنون در هیچ یک از مناطق چهارگانه استان تهران تعلیف دستی برای حیات وحش صورت نگرفته است.  ... “مشکلات خشکسالی برای حیات وحش/ حیات وحش استان تهران تعلیف دستی نشده‌اند”

Continue Reading ←

در مدیریت منابع آب،”مدیریت” جایگزین “ریاست”شود/استفاده از افراد کارآمد محیط زیستی در دولت آینده

به اعتقاد محققان "توزیع نامناسب جمعیت"، "میزان مصرف آب در حوزه کشاورزی" و "مدیریت منابع آبی" سه عامل اساسی بحران آب در کشورها به شمار می‌روند و این در حالی است که در ایران مدیران در این حوزه به جای مدیریت، ریاست می‌کنند.  ... “در مدیریت منابع آب،”مدیریت” جایگزین “ریاست”شود/استفاده از افراد کارآمد محیط زیستی در دولت آینده”

Continue Reading ←