ویدئو / سیل در ترکیه و چین، جان ۴۸ نفر را گرفت

پس از آتش سوزی‌های ویرانگر جنگلی در ترکیه، سیل شمال این کشور را در بر گرفت. شمار قربانیان سیل در منطقۀ «دریای سیاه» واقع در شمال این کشور به ۲۷ نفر افزایش پیدا کرده است. تاکنون بیش از هزار و ۴۰۰ نفر به وسیلۀ قایق و هلیکوپتر از مناطق سیل زده تخلیه شده‌اند. در سوی دیگر جهان، پنج شهر استان «هوبِی» چین نیز درگیر سیل شده‌اند و تا کنون ۲۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند. سیل علاوه بر آسیب رساندن به خانه‌ها و فروشگاه‌ها، سیستم های ارتباطی و حمل و نقل عمومی را دچار اختلال کرده است. تا کنون بیش از شش هزار نفر از مناطق سیل زدۀ چین تخلیه شده‌اند و عملیات نجات همچنان ادامه دارد.  ... “ویدئو / سیل در ترکیه و چین، جان ۴۸ نفر را گرفت”

Continue Reading ←

ویدئو / آتش در حال سوزاندن دنیاست

در روزهای اخیر گزارش‌هایی از آتش‌سوزی‌های جنگلی در مناطق زیادی از اروپا و آمریکای شمالی منتشر شده که خسارات فراوانی به همراه داشته‌اند. ترکیب گرمای بسیار شدید و خشکسالی‌های طولانی مدت در بسیاری از مناطق جهان باعث وقوع بدترین آتش‌سوزی‌ها در حدود یک دهۀ اخیر شده است.  ... “ویدئو / آتش در حال سوزاندن دنیاست”

Continue Reading ←

کاهش دمای تهران از فردا/ کیفیت مطلوب هوای پایتخت طی امروز

کاهش دمای هوای استان تهران از فردا (۲۳ مردادماه) و کیفیت مطلوب برای هوای پایتخت طی امروز (۲۲ مردادماه) پیش‌بینی می‌شود.  ... “کاهش دمای تهران از فردا/ کیفیت مطلوب هوای پایتخت طی امروز”

Continue Reading ←

رگبار و رعد و برق در ۱۵ استان کشور طی امروز

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی طی امروز (۲۲ مردادماه) در ۱۵ استان کشور خبر داد.  ... “رگبار و رعد و برق در ۱۵ استان کشور طی امروز”

Continue Reading ←

کاهش ۵ تا ۱۰ سانتی‌متری تراز آب دریای خزر نسبت به سال گذشته

مدیر کل مرکز علوم جوی و اقیانوسی سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به روند کاهش تراز آب دریای خزر طی ۲۶ سال گذشته، گفت: اکنون تراز دریای خزر تنها یک متر با کمترین تراز ثبت شده طی ۵۰ سال گذشته فاصله دارد و پیش بینی بلند مدت بر اساس سناریوهای تغییر اقلیم کاهش ۴ تا ۶ متری تراز آب این دریاچه را طی ۳۰ تا ۵۰ سال آینده نشان می‌دهند.  ... “کاهش ۵ تا ۱۰ سانتی‌متری تراز آب دریای خزر نسبت به سال گذشته”

Continue Reading ←