بیانیه خبرنگاران بازمانده از واژگونی اتوبوس

در چهلمین روز از درگذشت خبرنگارهای ایسنا و ایرنا، خبرنگاران بازمانده از سانحه واژگونی اتوبوس با انتشار بیانیه ای با تاکید بر جلوگیری از پایمال شدن خون همکارانشان ـ مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی ـ عنوان کردند که از مسببان آن سانحه شکایت کرده و با جدیت پیگیر روند قضایی هستند.  ... “بیانیه خبرنگاران بازمانده از واژگونی اتوبوس”

Continue Reading ←

اطفای حریق در میانکاله/ عدم همراهی برخی دستگاهها با محیط زیست در این رابطه

رئیس ذخیره گاه زیست کره میانکاله از اطفای حریق در میانکاله خبر داد و بر عمدی بودن علت آتش سوزی تاکید کرد.  ... “اطفای حریق در میانکاله/ عدم همراهی برخی دستگاهها با محیط زیست در این رابطه”

Continue Reading ←

ابتلای ۲ ببر سوماتراییِ کمیاب به کووید-۱۹

به گفته مقامات شهر جاکارتا، پایتخت اندونزی، دو ببر نر سوماترایی که در خطر انقراض  قرار دارند در باغ وحش این شهر مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند اما انتظار می‌رود که بهبود یابند.  ... “ابتلای ۲ ببر سوماتراییِ کمیاب به کووید-۱۹”

Continue Reading ←

آخرین وضعیت پرونده قضایی «مهشاد» و «ریحانه»

در آستانه چهلم «مهشاد کریمی» و «ریحانه یاسینی» - خبرنگاران محیط زیست ایسنا و ایرنا - که در حادثه واژگونی اتوبوس جان باختند، وکیل خانواده‌های این دو خبرنگار آخرین وضعیت پرونده قضایی این حادثه را تشریح کرد.  ... “آخرین وضعیت پرونده قضایی «مهشاد» و «ریحانه»”

Continue Reading ←

آتش‌سوزی در یونان ۲۰ خانه را خاکستر کرد

آتش‌سوزی در جنگل‌های نزدیک شهر پاتراس واقع در ۲۱۰ کیلومتری غرب آتن، پایتخت یونان که از روز شنبه آغاز شده تا کنون هشت نفر را راهی بیمارستان و ساکنان پنج روستا را آواره کرده است.  ... “آتش‌سوزی در یونان ۲۰ خانه را خاکستر کرد”

Continue Reading ←

مراسم چهلمین روز درگذشت «مهشاد کریمی» فردا برگزار می‌شود

مراسم چهلمین روز درگذشت شادروان «مهشاد کریمی» - خبرنگار محیط زیست ایسنا - فردا در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا(س) برگزار می‌شود.  ... “مراسم چهلمین روز درگذشت «مهشاد کریمی» فردا برگزار می‌شود”

Continue Reading ←

صرفه اقتصادی و محیط زیستی انتقال صنایع آب‌بر به سواحل جنوب کشور

با حاکمیت خشکسالی بر کشور و کاهش منابع آب به‌ویژه در حوضه‌های آبریز کارون و زاینده رود، انتقادات به چگونگی مدیریت حوضه‌های آبریز و منابع آب کشور بیش از ‌پیش مطرح و مورد توجه قرار گرفته است. در حالی‌که یکی از عوامل کاهش منابع آب در کشور استقرار صنایع آب‌بر در فلات مرکزی ایران و طرح‌های انتقال آب برای این صنایع عنوان می‌شود که یک کارشناس آب معتقد است انتقال این صنایع به سواحل جنوبی خلیج فارس و دریای عمان هم به‌لحاظ اقتصادی و هم از نظر زیست محیطی صرفه بیشتری دارد.  ... “صرفه اقتصادی و محیط زیستی انتقال صنایع آب‌بر به سواحل جنوب کشور”

Continue Reading ←