سن تزریق واکسن کرونا ۲ سال کاهش یافت/ محیط‌بانان مشمول دریافت واکسن شدند

وزیر بهداشت با انتشار نامه‌ای از کاهش ۲ساله سن واکسیناسیون در گروه‌های هدف و اضافه شدن محیط‌بانان به مشمولین دریافت واکسن کرونا خبر داد.  ... “سن تزریق واکسن کرونا ۲ سال کاهش یافت/ محیط‌بانان مشمول دریافت واکسن شدند”

Continue Reading ←

ویدئو / زاگرس هنوز در آتش می‌سوزد

آتش از حدود یک هفته قبل در بخش‌هایی از جنگل‌های زاگرس شعله‌ور است، منطقه‌ای با پوشش جنگلی در 11 استان کشور. هر چند «عوامل محیطی» و «دخالت‌های انسانی» از دلایل شروع چندبارۀ این آتش‌سوزی‌ها عنوان می‌شود، اما فقدانِ آمادگی و امکانات کافی برای اطفاء حریق باعث گسترش آتش شده است، به حدی که تا روز گذشته سه نفر از عشایر منطقه که برای خاموش کردن آتش در تلاش بودند، جان داده‌اند. تا کنون آتش در جنگل‌های «هایقر» و «چارقاش» در فیروزآباد استان فارس خاموش شده اما بخش‌های دیگرِ این مسیر سبزِ جنگلی در کشور هنوز در آتش می‌سوزد.  ... “ویدئو / زاگرس هنوز در آتش می‌سوزد”

Continue Reading ←

چرا هواپیمای آبپاش کشور، به جای ایران در ترکیه بود؟

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با اشاره به کمک ایران به ترکیه و اختصاص هواپیمای آبپاش برای خاموش کردن آتش‌سوزی جنگل‌های این کشور گفت: مکان و زمان آتش‌سوزی، روش مبارزه با حریق را تعریف می‌کند.  ... “چرا هواپیمای آبپاش کشور، به جای ایران در ترکیه بود؟”

Continue Reading ←

تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور/ افزایش فعالیت بادهای ۱۲۰ روزه

سازمان هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور و افزایش فعالیت بادهای ۱۲۰ روزه از امروز (۱۳ مرداد) هشدار داد.  ... “تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور/ افزایش فعالیت بادهای ۱۲۰ روزه”

Continue Reading ←

موافقت کمیسیون ماده پنج با احداث مجموعه آزمایشگاهی کنترل کیفیت هوای پایتخت

رییس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج شهر تهران از موافقت این کمیسیون با احداث مجموعه آزمایشگاهی کنترل کیفیت هوای شهر تهران با هدف بهبود فعالیت های زیست محیطی خبر داد.  ... “موافقت کمیسیون ماده پنج با احداث مجموعه آزمایشگاهی کنترل کیفیت هوای پایتخت”

Continue Reading ←

رگبار باران در نیمه شمالی استان تهران/ تداوم هوای قابل قبول در بیشتر مناطق ‌پایتخت

آسمانی ابری تا نیمه ابری، گاهی همراه با وقوع رگبار باران در نیمه شمالی استان تهران تا دو روز آینده و تداوم هوای قابل قبول در غالب مناطق ‌پایتخت طی امروز (۱۳ مرداد) مورد انتظار است.  ... “رگبار باران در نیمه شمالی استان تهران/ تداوم هوای قابل قبول در بیشتر مناطق ‌پایتخت”

Continue Reading ←

از اقدامات انجام شده برای رفع بوی بد مسیر فرودگاه امام چه خبر؟

بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام (ره) یکی از مشکلات زیست‌محیطی استان تهران بوده است؛ مساله‌ای که به گفته رئیس سازمان محیط زیست در سال ۹۷ مورد گله‌مندی مقام معظم رهبری قرار گرفته و دستور داده‌ بودند تا پایان دولت این مساله رفع شود. با گذشت سه سال از این دستور و در پایان دولت دوازدهم و به‌رغم اقدامات انجام شده، این مشکل هنوز وجود دارد و به طور کامل حل نشده است.  ... “از اقدامات انجام شده برای رفع بوی بد مسیر فرودگاه امام چه خبر؟”

Continue Reading ←

رگبار و رعدوبرق در ۲۱ استان کشور طی دو روز آینده

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وقوع رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در ۲۱ استان کشور طی دو روز آینده، از حاکمیت جوی آرام در اغلب مناطق کشور از روز یکشنبه (۱۷ مرداد) خبر داد.  ... “رگبار و رعدوبرق در ۲۱ استان کشور طی دو روز آینده”

Continue Reading ←

ویدئو / خسارات سیل ناگهانی در روستاهای قزوین

بارش نیم ساعته باران در شهرستان آوج از توابع استان قزوین، باعث وارد شدنِ خسارت‌ِ زیادی به این منطقه شد و روستاهای شهیدآباد، وروق، چوبینه، آوج، محور «آوج- شهیدآباد» در منطقه آوج، و روستاهای ساغران سفلی، یمق، توآباد، چاه برف، مصرآباد و ارتش‌آباد در بخش آبگرم را دربرگرفت. با وقوع این سیل دو نفر مفقود شده و سه نفر جان خود را از دست دادند.  ... “ویدئو / خسارات سیل ناگهانی در روستاهای قزوین”

Continue Reading ←