رگبار باران و احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی

سازمان هواشناسی با صدور هشداری نسبت به تداوم فعالیت ناپایداری‌های محلی و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی خبر داد و درباره احتیاط هنگام عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها توصیه کرد.  ... “رگبار باران و احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی”

Continue Reading ←

ادامه آتش‌سوزی‌ها در کشورهای اروپایی و افزایش کمک‌های اتحادیه اروپا

آتش‌سوزی‌های اخیر در یونان و ترکیه که عمدتا به دلیل خشکسالی و دمای سوزان رخ داده‌اند در مجموع حدود ۱۰ کشته برجای گذاشته و ده‌ها مصدوم نیز در بیمارستان ها بستری شده‌اند.  ... “ادامه آتش‌سوزی‌ها در کشورهای اروپایی و افزایش کمک‌های اتحادیه اروپا”

Continue Reading ←

آتش سوزی‌ها به قطب شمال رسید!

ادامه آتش سوزی‌ها در جهان، فشار غرب بر کره شمالی، ادامه پیشروی طالبان در خاک افغانستان و نگرانی ها برای بازگشایی مدارس در آمریکا از جمله موضوعات مهمی است که روزنامه‌های امروز جهان به آن‌ها پرداخته‌اند.  ... “آتش سوزی‌ها به قطب شمال رسید!”

Continue Reading ←

آخرین وضعیت «هیرمان» و «ایلدا»؛شیرهای ایرانی

«روز جهانی شیر» امسال مصادف با ۱۹ مرداد ماه در حالی در دنیا بزرگداشته می‌شود که یکی از زیرگونه‌های آن یعنی شیر ایرانی که زمانی در دشت‌های کشور زیست می‌کرد بیش از ۸۰ سال است که به دلایلی از جمله تخریب زیستگاه و شکار در ایران منقرض شده است و تنها یک جفت شیر نر و ماده ایرانی در یکی از باغ‌ وحش‌های کشور در شرایط اسارت زندگی می‌کنند. دامپزشک این باغ وحش می‌گوید: که هر دو آن‌ها حال خوبی دارند.  ... “آخرین وضعیت «هیرمان» و «ایلدا»؛شیرهای ایرانی”

Continue Reading ←

تهیه «نقشه مکان‌محور اقدامات» از اولویت‌های سازمان جنگل‌ها در سال جاری

رئیس سازمان جنگل‌ها تهیه نقشه مکان‌محور اقدامات را جزو اولویت‌های برنامه‌های اجرایی سال جاری ذکر کرد.  ... “تهیه «نقشه مکان‌محور اقدامات» از اولویت‌های سازمان جنگل‌ها در سال جاری”

Continue Reading ←

تداوم افزایش دمای هوای تهران/ کیفیت هوای ‌پایتخت همچنان در شرایط مطلوب

افزایش تدریجی دمای هوای استان تهران و برقراری و تداوم شرایط قابل قبول هوای ‌پایتخت طی امروز (۱۹ مرداد ماه) ‌پیش‌بینی می‌شود.  ... “تداوم افزایش دمای هوای تهران/ کیفیت هوای ‌پایتخت همچنان در شرایط مطلوب”

Continue Reading ←

هوای ۱۸ استان کشور بارانی می‌شود

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش باران و وقوع رعد و برق در برخی استان‌های کشور طی چند روز آینده، از برقراری این شرایط جوی در ۱۸ استان کشور طی امروز (۱۹ مرداد) خبر داد.  ... “هوای ۱۸ استان کشور بارانی می‌شود”

Continue Reading ←

ویدئو / پایتختِ پلاستیکی

طبق آمار و ارقام رسمی، در هر دقیقه یک میلیون قطعه پلاستیک به چرخه محیط زیست جهان وارد می‌شود و یکی از بیشترین مصارف پلاستیک در بین مردم ایران رواج دارد. به عبارت دقیق‌تر، هر ایرانی سه برابر بیشتر از دیگر مردم دنیا از پلاستیک استفاده می‌کند. بخش عمده‌ای از این اتفاق ناخوشایند در پایتخت کشور رخ می‌دهد و به نظر می‌رسد کمبود آگاهی و فرهنگ مناسب برای مصرف کمترِ پلاستیک و عدم اطلاع از جایگزین‌های آن، منجر به روند صعودی استفاده از پلاستیک در تهران شده است.  ... “ویدئو / پایتختِ پلاستیکی”

Continue Reading ←