واکنش “جهانپور” به ادعای رییس اتاق بازرگانی تهران درباره واردات واکسن کرونا

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در واکنش به ادعای رییس اتاق بازرگانی تهران، از وی خواست نام شرکتی که وزارت بهداشت مانع واردات واکسن از سوی آنها شده را اعلام کند.  ... “واکنش “جهانپور” به ادعای رییس اتاق بازرگانی تهران درباره واردات واکسن کرونا”

Continue Reading ←

آتش سوزی جنگل‌های «کوه شره» کهگیلویه پس از ۳ روز همچنان ادامه دارد + عکس

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه گفت: آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع کوه شره منطقه دشمن زیادی و شیخ هابیل این شهرستان پس از سه روز همچنان ادامه دارد.  ... “آتش سوزی جنگل‌های «کوه شره» کهگیلویه پس از ۳ روز همچنان ادامه دارد + عکس”

Continue Reading ←

زراعت چوب؛ اصلی‌ترین منبع تامین نیازهای چوبی کشور

مجری طرح ملی زراعت چوب سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه طرح زراعت چوب از طرح‌های مشارکتی این سازمان است و در سنوات گذشته به‌خاطر امکان بهره‌برداری از جنگل‌های طبیعی و تامین چوب از رویشگاه‌های جنگلی کشور، کمتر مورد استقبال بخش خصوصی و صاحبان صنایع قرار می‌گرفته، از توسعه و گسترش زراعت چوب در کشور خبر داد و افزود: با تصویب قانون ممنوعیت بهره‌برداری چوبی از جنگل‌ها، اکنون زراعت چوب یکی از اصلی‌ترین منابع تامین نیازهای چوبی کشور به شمار می‌رود.  ... “زراعت چوب؛ اصلی‌ترین منبع تامین نیازهای چوبی کشور”

Continue Reading ←

هوای ‌پایتخت در محدوده قابل قبول/ آسمان استان تهران صاف تا قسمتی ابری

در حالی که کیفیت هوای ‌پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته در محدوده قابل قبول بوده است اما کاهش کیفیت هوا و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق مورد انتظار است. همچنین آسمانی صاف تا قسمتی ابری برای استان تهران ‌پیش‌بینی می‌شود.  ... “هوای ‌پایتخت در محدوده قابل قبول/ آسمان استان تهران صاف تا قسمتی ابری”

Continue Reading ←

رگبار و رعدوبرق در برخی نقاط/ کاهش نسبی دمای هوا در کشور

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به رگبار و رعدو برق در برخی نقاط کشور، از کاهش نسبی دما و آسمانی صاف در غالب نقاط کشور طی هفته آینده خبر داد.  ... “رگبار و رعدوبرق در برخی نقاط/ کاهش نسبی دمای هوا در کشور”

Continue Reading ←

پنج نکته درباره منطقه اکولوژیک هیرکانی یا خزری

منطقه اکولوژیکی هیرکانی یا خزری در شمال کشور قرار دارد و از ارزش زیست‌محیطی بسیار بالایی برخوردار است. در عین حال با چالش‌های مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند.  ... “پنج نکته درباره منطقه اکولوژیک هیرکانی یا خزری”

Continue Reading ←

دریای خزر در محاصره انواع آلودگی‌ها

دریای خزر بزرگ‌ترین دریاچه دنیا است که در شمال ایران قرار دارد و کشورهای «ایران»، «روسیه»، «جمهوری آذربایجان»، «جمهوری‌ ترکمنستان» و «جمهوری قزاقستان»  این دریاچه را در برگرفته‌اند اما کافی است چند قدم در ساحل این دریاچه قدم بزنید تا با زباله‌ها و ماهی‌هایی مرده مواجه شوید.  ... “دریای خزر در محاصره انواع آلودگی‌ها”

Continue Reading ←

کاهش سرعت، زمین را نجات می‌دهد

تخمین زده می‌شود که تا سال ۲۰۳۰ نزدیک به ۵میلیارد نفر از ۸.۵ میلیارد نفر جمعیت جهان در محیط‌های شهری زندگی خواهند کرد بنابراین سیاست‌گذاران باید شهرهایی بسازند که در طولانی‌مدت پایدار باشند و کاهش محدودیت‌های سرعت ممکن است راهبرد موثری در این زمینه باشد.  ... “کاهش سرعت، زمین را نجات می‌دهد”

Continue Reading ←

اکسید مواد شیمیایی سمی آب با نور خورشید

نور خورشید علاوه بر تامین ویتامین دی، کمک به رشد گل‌ها و بهانه‌ای مناسب برای رفتن به ساحل به تجزیه مواد شیمیایی در نهرها، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها نیز کمک می‌کند به همین دلیل محققان دانشگاه فناوری میشیگان یک مدل اکسیژن منفرد برای محاسبه نحوه تجزیه مواد شیمیایی خاص در آب‌های سطحی ارائه کردند.  ... “اکسید مواد شیمیایی سمی آب با نور خورشید”

Continue Reading ←