آفت‌کش‌ها، بلای جان زنبورهای عسل

بر اساس بررسی روی ۹۰ مطالعه در آمریکا که به تاثیر فشارهای زیست‌محیطی می‌پردازند، آفت‌کش‌هایی که به کشاورزان فروخته می‌شوند، دو برابر بیش از آنچه پیش تر تصور می‌شد، زنبورهای عسل را می‌کشند.  ... “آفت‌کش‌ها، بلای جان زنبورهای عسل”

Continue Reading ←

برگزاری کارگاه بین المللی استفاده از فناوری فضایی در بلایای طبیعی 

کارگاه بین المللی "استفاده از فناوری فضایی به منظور مدیریت سیل، خشکسالی و منابع آبی" به میزبانی مشترک دفتر امور فضای ماورای جو سازمان ملل متحد و سازمان فضایی ایران از صبح روز دوشنبه آغاز و تا چهارشنبه 20 مردادماه ادامه خواهد داشت.   ... “برگزاری کارگاه بین المللی استفاده از فناوری فضایی در بلایای طبیعی ”

Continue Reading ←

“آژیر قرمز برای بشریت” در گزارش اقلیمی سازمان ملل

هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در گزارش تازه‌ای که امروز (دوشنبه) منتشر کرده به این نتیجه رسیده است که خط قرمز مهار میانگین افزایش دمای جهان به ۱.۵ درجه سانتی‌گراد که در توافقنامه پاریس آمده، احتمالا در حدود سال ۲۰۳۰ میلادی نقض خواهد شد.  ... ““آژیر قرمز برای بشریت” در گزارش اقلیمی سازمان ملل”

Continue Reading ←

پنج پروژه‌ پایتخت زیر ذره‌بین محیط زیست شهرداری

رئیس اداره ارزیابی و استانداردهای محیط زیست از بررسی پنج عنوان طرح و پروژه در دومین جلسه کمیته فنی (غربالگری) مربوط به سال ۱۴۰۰ طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی، خدماتی و زیربنایی شهرداری تهران خبرداد.  ... “پنج پروژه‌ پایتخت زیر ذره‌بین محیط زیست شهرداری”

Continue Reading ←

اگر به‌طور اتفاقی پلاستیک بخورید…

ممکن است احمقانه به‌ نظر برسد اما بسیار رایج است. در برهه‌ای از زندگی ممکن است برای بسیاری از افراد به‌طور تصادفی چنین اتفاقی رخ داده باشد. اطلاعات مربوط به خوردن پلاستیک حیرت‌انگیز است. نتایج بررسی دانشگاه نیوکاسل، استرالیا نشان داد، افراد ممکن است هر هفته مقادیری از پلاستیک معادل اندازه یک کارت اعتباری مصرف کنند.  ... “اگر به‌طور اتفاقی پلاستیک بخورید…”

Continue Reading ←

نابودی ده‌ها هزار هکتار از جنگل‌های کالیفرنیا در آتش‌سوزی “دیکسی”

آتش نشانان و نیروهای امدادی در ایالت کالیفرنیا همچنان در حال مقابله با آتش سوزی های گسترده در جنگل ها و مراتع این ایالت هستند.  ... “نابودی ده‌ها هزار هکتار از جنگل‌های کالیفرنیا در آتش‌سوزی “دیکسی””

Continue Reading ←

پر شدن برخی از سایت های پسماند استان تهران/تکلیف شهرداران برای کاهش سرانه تولید پسماند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با تاکید بر کاهش تولید پسماند در تهران گفت: شهرداران و شوراها در تهران بایستی برای کاهش تولید پسماند برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.  ... “پر شدن برخی از سایت های پسماند استان تهران/تکلیف شهرداران برای کاهش سرانه تولید پسماند”

Continue Reading ←

هوای استان تهران گرم‌تر می‌شود/ برقراری کیفیت هوای قابل قبول در ‌پایتخت

ادامه روند تدریجی افزایش دمای استان تهران و برقراری کیفیت هوای قابل قبول ‌پایتخت طی امروز (۱۸ مرداد) مورد انتظار است.  ... “هوای استان تهران گرم‌تر می‌شود/ برقراری کیفیت هوای قابل قبول در ‌پایتخت”

Continue Reading ←

رگبار ‌پراکنده در ۱۸ استان کشور/ خیزش گرد و خاک در ۴ استان

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع رگبار ‌پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق در ۱۸ استان کشور، از خیزش گرد و خاک در چهار استان کشور خبر داد.  ... “رگبار ‌پراکنده در ۱۸ استان کشور/ خیزش گرد و خاک در ۴ استان”

Continue Reading ←