گرمای شدید در پاکستان؛ هزاران نفر راهی بیمارستان شدند

مقام‌های بهداشتی در پاکستان می‌گویند گرمای شدید به ویژه در مناطق جنوب این کشور چندین قربانی گرفته و هزاران نفر را راهی بیمارستان کرده است.  ... “گرمای شدید در پاکستان؛ هزاران نفر راهی بیمارستان شدند”

Continue Reading ←

رئیس سازمان محیط زیست: از همه ظرفیت‌ها برای مهار آتش جنگل‌های لرستان استفاده می‌کنیم

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره آتش سوزی جنگل های لرستان گفت: از همه ظرفیت‌ها برای مهار آتش جنگل‌های لرستان استفاده می‌کنیم.  ... “رئیس سازمان محیط زیست: از همه ظرفیت‌ها برای مهار آتش جنگل‌های لرستان استفاده می‌کنیم”

Continue Reading ←

افزایش آتش‌سوزی‌های جنگلی در جهان

بر اساس نتایج یک مطالعه، میزان و شدت آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های جهان طی ۲۰ سال اخیر بیش از ۲ برابر شده و گفته می‌شود که عامل انسانی، مسئول و مقصر اصلی این روند نگران‌کننده است.  ... “افزایش آتش‌سوزی‌های جنگلی در جهان”

Continue Reading ←

رگبار باران و کاهش دما در برخی استان‌ها 

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از  وقوع رگبار و رعد و برق و کاهش دما در برخی استان‌ها و وزش باد شدید در بعضی نقاط کشور خبر داد.  ... “رگبار باران و کاهش دما در برخی استان‌ها ”

Continue Reading ←

استخدام «یوزبان» در منطقه پل ابریشم توران/ شتر و سگ‌های گله از تهدیدات جدی برای یوزپلنگ‌ها

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه یکی ازتهدیدهای جدی یوزپلنگ آسیایی در مجموعه حفاظتی توران، حضور تعداد زیادی دام و شتر است، گفت: با انجام مذاکراتی با دستگاه‌های مسوول مانند سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری درتلاش برای کاهش این تهدیدات هستیم.  ... “استخدام «یوزبان» در منطقه پل ابریشم توران/ شتر و سگ‌های گله از تهدیدات جدی برای یوزپلنگ‌ها”

Continue Reading ←

آمادگی در برابر سیل‌؛ احتیاط‌های لازم برای تخلیه محل با پای پیاده یا خودرو

در مواقع عادی و وقتی هنوز اتفاقی رخ نداده، مردم باید خود را موظف به آشنایی با هشدارهای مرتبط با بلایای طبیعی و آگاهی از توصیه‌های ایمنی کنند تا بتوانند زمانی که خطر وقوع یک حادثه تشدید می‌شود به سرعت و به موقع واکنش مناسب نشان دهند و خود را به مکانی امن برسانند.  ... “آمادگی در برابر سیل‌؛ احتیاط‌های لازم برای تخلیه محل با پای پیاده یا خودرو”

Continue Reading ←