تصویب برنامه بهره‌وری سازمان محیط زیست برای اولین بار

معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای اولین بار سازمان محیط زیست برنامه بهره‌وری خود را به تصویب رساند و وارد مرحله اجرا شده است.  ... “تصویب برنامه بهره‌وری سازمان محیط زیست برای اولین بار”

Continue Reading ←

تردد ۷ میلیون خودروی فرسوده در کشور

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: از بین ۲۷ میلیون خودروی موجود در کشور تعداد هفت میلیون خودروی فرسوده در خیابان‌های کشور تردد می‌کند.  ... “تردد ۷ میلیون خودروی فرسوده در کشور”

Continue Reading ←

خسارت «مالچ نفتی» ‌به‌ خاک خوزستان در حال برآورد است

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه بعد از پیگیری‌های محیط زیست، اثر مخرب مالچ نفتی مشخص و ثابت شد و در نتیجه همه به اجماع رسیدند که این مالچ نفتی هرگز نباید در خوزستان استفاده شود، گفت: اثرات مخرب این مالچ را با عدد و از سوی آزمایشگاه‌های معتمد اثبات کردیم و به اجماع رسیدیم که باید از مالچ زیستی و سازگار استفاده شود.  ... “خسارت «مالچ نفتی» ‌به‌ خاک خوزستان در حال برآورد است”

Continue Reading ←

طبیعت؛ برگ برنده شهرهای امروزی

در حال حاضر، شهرنشینی سرعت گرفته و به ویژه در مناطق خشک مانند خاورمیانه که در آن جمعیت شهرها از دهه ۱۹۶۰ دو برابر شده و از میانگین شهرنشینی جهانی ۵۵ درصد فراتر رفته، طبیعت فراتر از زیبایی‌شناسی شده است.  ... “طبیعت؛ برگ برنده شهرهای امروزی”

Continue Reading ←

تراز دریاچه ارومیه بالا آمده است/ مجوز مشروط برای عبور آزادراه شهید شوشتری از پارک سرخه حصار

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: مجوز عبور آزادراه شهید شوشتری از پارک سرخه حصار را به شرط حفظ زیستگاه می‌دهیم و بر آن نظارت دقیق می‌کنیم.  ... “تراز دریاچه ارومیه بالا آمده است/ مجوز مشروط برای عبور آزادراه شهید شوشتری از پارک سرخه حصار”

Continue Reading ←

پیش‌بینی وزش باد شدید و توفان لحظه‌ای در تهران از عصر امروز

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وزش باد خیلی شدید، توفان لحظه‌ای، گرد و خاک هشدار سطح نارنجی صادر کرد.  ... “پیش‌بینی وزش باد شدید و توفان لحظه‌ای در تهران از عصر امروز”

Continue Reading ←

فرسودگی بیش از ۸۰ درصد وسایل نقلیه در کشور/برخورد شلاقی و جریمه در کاهش آلودگی هوا کافی نیست

معاون عملیات پلیس راهور فراجا اعلام کرد که بیش از ۸۰ درصد وسایل نقلیه فرسوده‌اند و همین میزان وسیله نقلیه فرسوده بیشترین سهم را در آلودگی هوا دارد.  ... “فرسودگی بیش از ۸۰ درصد وسایل نقلیه در کشور/برخورد شلاقی و جریمه در کاهش آلودگی هوا کافی نیست”

Continue Reading ←

آغاز آتش‌سوزی در بخش عراقی هورالعظیم از ۱۰ روز پیش/ صحت‌سنجی آورد آب به تالاب‌های خوزستان

رئیس اداره احیای تالاب‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به آغاز آتش‌سوزی‌ها در بخش عراقی تالاب هورالعظیم گفت: با سازمان مدیریت بحران، مجموعه معاونت عمرانی استانداری و نمایندگی وزارت امور خارجه در خوزستان برای انتقال مسائل به کشور عراق نامه‌نگاری شده است تا اقدامات مورد نیاز برای همکاری در اطفای حریق تالاب هورالعظیم انجام شود.  ... “آغاز آتش‌سوزی در بخش عراقی هورالعظیم از ۱۰ روز پیش/ صحت‌سنجی آورد آب به تالاب‌های خوزستان”

Continue Reading ←

اضافه شدن ۷۵۰ هزار هکتار به شبکه حفاظتی مناطق/ احداث هشت پایگاه اطفای حریق

مدیر کل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست از تجهیز ۱۳ استان به شبکه بی‌سیم و ارتقای سطح حفاظتی ۱۵ منطقه و الحاق مناطق واجد شرایط به مناطق حفاظت شده در طی سه سال گذشته خبر داد.  ... “اضافه شدن ۷۵۰ هزار هکتار به شبکه حفاظتی مناطق/ احداث هشت پایگاه اطفای حریق”

Continue Reading ←