بارش کشور به محدوده نرمال رسید/ دریافت ۲۲۰ میلی متر بارش در ۹ ماه اخیر

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: تا امروز تنها کمتر از یک میلی متر یعنی معادل حدود سه دهم درصد نسبت به بارش‌های بلند مدت کمبود داریم و اکنون بعد از چهارسال متوالی کم بارشی، میانگین بارش کشور به مقادیر نرمال بلند مدت رسیده است.  ... “بارش کشور به محدوده نرمال رسید/ دریافت ۲۲۰ میلی متر بارش در ۹ ماه اخیر”

Continue Reading ←

اطمینان از سلامت دام در جایگاه‌های عرضه دام زنده شهرداری تهران

سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: جایگاه‌های عرضه دام زنده شهرداری تهران اطمینان از سلامت دام را برای مردم فراهم کرده است.  ... “اطمینان از سلامت دام در جایگاه‌های عرضه دام زنده شهرداری تهران”

Continue Reading ←

وضعیت آسمان تهران طی ۵ روز آینده / افزایش ابر و وزش باد در ساعات بعدازظهر

اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان این استان طی پنج روز آینده را صاف تا قسمتی ابری، در ساعات بعدازظهر و شب همراه با افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی کرد.  ... “وضعیت آسمان تهران طی ۵ روز آینده / افزایش ابر و وزش باد در ساعات بعدازظهر”

Continue Reading ←

ثبت زیستگاه جدید برای «لاک‌پشت فراتی» در خوزستان

معاون محیط زیست طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان از شناسایی زیستگاه جدید لاک پشت فراتی در محدوده شهرستان بهبهان خبر داد.  ... “ثبت زیستگاه جدید برای «لاک‌پشت فراتی» در خوزستان”

Continue Reading ←

هشدار «نارنجی» هواشناسی برای برخی استان‌ها / ناپایداری‌های شدید محلی طی ۲ روز آینده

سازمان هواشناسی کشور به دنبال تشدید فعالیت سامانه بارشی از رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در برخی استان‌ها طی دو روز آینده خبر داد.  ... “هشدار «نارنجی» هواشناسی برای برخی استان‌ها / ناپایداری‌های شدید محلی طی ۲ روز آینده”

Continue Reading ←

پیش‌بینی ‌وقوع‌ دمای بالای ۵۰ درجه در خوزستان در ۶ روز متوالی

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به پیش‌بینی افزایش دما در بیشتر مناطق استان از روز دوشنبه گفت: پیوستگی روزهای با دمای ۵۰ درجه و بالاتر در بیش از شش روز، باعث خواهد شد که دمای حداقل در شب‌ها نیز بالا برود و باعث تجربه روزهای بسیار گرم در استان خوزستان شود.  ... “پیش‌بینی ‌وقوع‌ دمای بالای ۵۰ درجه در خوزستان در ۶ روز متوالی”

Continue Reading ←

افزایش دما در اغلب نقاط کشور / احتمال رگبار و رعد و برق در برخی استان‌ها

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، وضعیت جوی چند روز آینده کشور را تشریح کرد.  ... “افزایش دما در اغلب نقاط کشور / احتمال رگبار و رعد و برق در برخی استان‌ها”

Continue Reading ←

جلب همکاری‌های بین‌المللی برای مقابله با گرد و غبار

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تولید ادبیات و کلیدواژه‌های مشترک بسیار سخت و سنگین است، گفت که دولت سیزدهم عزم خود را برای همکاری با کشورها در زمینه مقابله با گرد و غبار به عنوان یکی از عوامل موثر بر خشکسالی و بیابان‌زایی جزم کرد که منجر به تبدیل ادبیات ملی به ادبیات منطقه‌ای شد و در ادامه یک ادبیات بین‌المللی به وجود آمد. بدین ترتیب پدیده نوظهوری به نام گرد و غبار در کلیدواژه‌های سازمان ملل جای گرفت.  ... “جلب همکاری‌های بین‌المللی برای مقابله با گرد و غبار”

Continue Reading ←