رگبار و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور/ احتمال آبگرفتگی معابر

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق و احتمال آبگرفتگی معابر همچنین وزش باد شدید در نقاط مختلف کشورهشدار داد.  ... “رگبار و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور/ احتمال آبگرفتگی معابر”

Continue Reading ←

آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی سه شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: سطح پوشش گیاهی مناطق زاگرسی رو به خشکی است. طی روزهای اخیر در عرصه‌های طبیعی سه شهرستان گچساران، باشت و دهدشت استان استان کهگیلویه و بویر احمد حریق رخ داد.  ... “آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی سه شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد”

Continue Reading ←

احداث بیش از ۶۴ نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی کوچک مقیاس در تهران

سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار تاکید کرد: شهرداری تهران بیش از ۱۰ سال است که به عنوان یک نهاد پیشرو در توسعه انرژی های تجدیدپذیر فعالیت می کند.  ... “احداث بیش از ۶۴ نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی کوچک مقیاس در تهران”

Continue Reading ←

ویدیو/ دام‌هایی که قرق را شکستند

مراتع مازندران از اوایل خرداد بر رودی دام های سبک و سنگین گشوده می‌شود و به این آیین به اصطلاح قرق‌شکنی می‌گویند. قرق‌کردن مراتع در تنوع زیستی و پایداری خاک و حفاظت از پوشش گیاهی از اهمیت بسزایی برخوردار است.  ... “ویدیو/ دام‌هایی که قرق را شکستند”

Continue Reading ←

افزایش گرمای شدید با تغییرات آب‌وهوایی ناشی از انسان

تغییرات آب‌وهوایی ناشی از انسان، به‌طور متوسط ‌در تمام نقاط جهان، ۲۶ روز بیشتر از آنچه بدون آن وجود داشت، به گرمای شدید اضافه کرد.  ... “افزایش گرمای شدید با تغییرات آب‌وهوایی ناشی از انسان”

Continue Reading ←

کاهش دمای هوای تهران از فردا/ پیش‌بینی وزش باد شدید

اداره کل هواشناسی استان تهران از کاهش دمای هوای تهران از فردا تا سه شنبه (۱۳ تا ۱۵ خرداد) و وزش باد شدید تا خیلی شدید در نیمه جنوبی و غربی استان خبر داد.  ... “کاهش دمای هوای تهران از فردا/ پیش‌بینی وزش باد شدید”

Continue Reading ←

آفت‌زدگی درختان پارک چیتگر به علت کمبود آب

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با اشاره به مشکلات پارک جنگلی چیتگر از جمله کمبود آب که باعث آفت‌زدگی درختان شده است، گفت: آبرسانی به پارک دردستور کاراست.  ... “آفت‌زدگی درختان پارک چیتگر به علت کمبود آب”

Continue Reading ←

آمادگی برای مدیریت هوشمند پسماندهای بیمارستانی / سازمان «محیط زیست» همکاری کند

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اعلام آمادگی برای اجرای آزمایشی طرح مدیریت هوشمند پسماندهای بیمارستانی گفت: این طرح برای اجرای آزمایشی در سه استان آماده است و از سازمان محیط زیست می‌خواهیم برای اجرای آن با وزارت بهداشت همکاری کند.  ... “آمادگی برای مدیریت هوشمند پسماندهای بیمارستانی / سازمان «محیط زیست» همکاری کند”

Continue Reading ←

ابطال یک مصوبه به نفع طبیعت به دستور شهیدجمهور

پرونده پتروشیمی میانکاله در دوره خود حواشی زیادی را در کشور ایجاد کرد و اعتراضات کنشگران و فعالان محیط زیست را به دنبال داشت، مصوبه احداث این کازخانه پرمخاطره زیست محیطی در دولت دوازدهم تصویب شد اما پرونده‌اش در دولت سیزدهم با دستور شیهدجمهور و در راستای حفظ محیط‌زیست مختومه شد.  ... “ابطال یک مصوبه به نفع طبیعت به دستور شهیدجمهور”

Continue Reading ←