قوانین تسهیل کننده در حوزه محیط‌بانی باید جایگزین قوانین مزاحم شود

فرمانده یگان های انتظامی و حفاظتی فراجا گفت: قوانین مزاحم برای شغل محیط‌بانان باید شناسایی و قوانین تسهیل کننده جایگزین آنها شود.  ... “قوانین تسهیل کننده در حوزه محیط‌بانی باید جایگزین قوانین مزاحم شود”

Continue Reading ←

ما انسان‌ها ‌تعیین می‌کنیم جهان با چه سرعتی گرم شود نه جهان مادی

نتایج تحقیق جدید گرم شدن زمین با سرعتی بی‌سابقه را نشان می‌دهد اما شواهدی از شتاب تغییرات آب‌وهوایی ارائه نمی‌کند.  ... “ما انسان‌ها ‌تعیین می‌کنیم جهان با چه سرعتی گرم شود نه جهان مادی”

Continue Reading ←

ضایعات مواد غذایی برچسب جدیدی در گرسنگی

سازمان ملل متحد گزارش کرد که بخش مواد غذایی مسئول یک سوم انتشار گازهای گلخانه‌ای است البته تخمین‌های دیگر در این مورد بین ۱۴ تا ۵۰ درصد است، بنابراین کاهش ضایعات مواد غذایی می‌تواند نقش مهمی در کاهش این گازهای گلخانه‌ای داشته باشد.  ... “ضایعات مواد غذایی برچسب جدیدی در گرسنگی”

Continue Reading ←

مشاهده خرس قهوه‌ای و شوکا در جنگل‌های شفت

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: یک قلاده خرس قهوه‌ای و شوکا توسط محیط‌بانان با همراهی دوستداران محیط زیست در منطقه حفاظت شده و جنگلی سیاه‌مزگی شهرستان شفت مشاهده شدند.  ... “مشاهده خرس قهوه‌ای و شوکا در جنگل‌های شفت”

Continue Reading ←

ویدیو/ کشف کوچک‌ترین گونه از میمون‌های بزرگ آلمان باستان

محققان اخیراً دو دندان فسیل شده و یک کاسه زانو در آلمان شناسایی کرده‌اند که احتمالا متعلق به گونه‌ای از میمون‌های بزرگ ناشناخته است؛ قدمت این میمون‌ها که کوچکترین میمون بزرگ شناخته شده هستند، به ۱۱ میلیون سال پیش می‌رسد، آن‌ها پیش از این تا کنون دیده نشده بودند.  ... “ویدیو/ کشف کوچک‌ترین گونه از میمون‌های بزرگ آلمان باستان”

Continue Reading ←

ضوابط پسماندهای پزشکی در مراحل نهایی تصویب

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از افزایش ۴ برابری پایش‌های محیط‌زیستی در سه سال اخیر نسبت به دولت قبل خبر داد و گفت: در این راستا بیش از ۵۲ هزار پایش در طی یک سال در سطح کشور به ثبت رسیده است.  ... “ضوابط پسماندهای پزشکی در مراحل نهایی تصویب”

Continue Reading ←