طوفان و سیل شدید در کالیفرنیا

حدود ۳۸ میلیون نفر در کالیفرنیای آمریکا به دلیل وقوع یک سامانه جوی نامساعد که سرویس ملی هواشناسی این کشور می‌گوید ممکن است بالقوه تاریخی باشد، تحت پوشش هشدار سیل قرار گرفتند.  ... “طوفان و سیل شدید در کالیفرنیا”

Continue Reading ←

ایران در رتبه اول شدت مصرف انرژی در دنیا/ فرسایش خاک در ایران ۷ برابر میانگین جهانی

مدیرکل هوا و تغییرات اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حال حاضر سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران ۸۷ مگاوات یعنی کمتر از یک درصد است در حالی که ایران رتبه اول ظرفیت انرژی خورشیدی را دارد اما به دلیل سیاست‌گذاری غلط در بازار انرژی، هیچ سرمایه‌گذاری حاضر نیست در این زمینه سرمایه‌گذاری کند.  ... “ایران در رتبه اول شدت مصرف انرژی در دنیا/ فرسایش خاک در ایران ۷ برابر میانگین جهانی”

Continue Reading ←

انقراض بزرگترین پستاندار جهان با تغییرات آب و هوایی مرتبط است

یک مطالعه در چین نشان داد «گیگانتوپیتکوس» (Gigantopithecus)، پستاندار غول پیکری که ۲۱۵ هزار تا ۲۹۵ هزار سال پیش منقرض شد، نتوانست خود را با تحولات زیست محیطی ناشی از تغییرات آب و هوایی سازگار کند و در نتیجه از روی زمین ناپدید شد.  ... “انقراض بزرگترین پستاندار جهان با تغییرات آب و هوایی مرتبط است”

Continue Reading ←

بارش برف و باران طی برخی ساعات در تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران با پیش بینی گذر موج ضعیفی از استان طی امروز و فردا (۱۶ و ۱۷ بهمن ماه) از بارش برف و باران در مناطق شمالی و غربی تهران طی برخی ساعات خبر داد.  ... “بارش برف و باران طی برخی ساعات در تهران”

Continue Reading ←

تدوین قوانین مترقی محیط زیستی پس از انقلاب اسلامی

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت زیست محیطی آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به خط مشی‌ها و سیاستگذاری در حفاظت از خاک قبل و بعد از انقلاب اسلامی اظهار کرد: از مهمترین تفاوت‌ها در زمینه محیط زیست در دوران قبل و بعد انقلاب اسلامی، تدوین و تصویب قوانین تخصصی محیط زیست است که یکی از این قوانین مترقی که پس از انقلاب تدوین و ابلاغ شده، قانون حفاظت از خاک است.  ... “تدوین قوانین مترقی محیط زیستی پس از انقلاب اسلامی”

Continue Reading ←

حریم و بستر تالاب بهشت معصومه تعیین می‌شود

معاون طبیعی محیط زیست استان قم با بیان اینکه تاکنون حد حریم و بستر تالاب‌های دریاچه نمک، مره، حوض سلطان و غدیر انجام شده است، گفت: تالاب بهشت معصومه نزدیک‌ترین تالاب به شهر قم و با کارکردهای ارزشمند است و حد حریم و بستر آن باید تعیین شود.  ... “حریم و بستر تالاب بهشت معصومه تعیین می‌شود”

Continue Reading ←