دستاورد جدید سازمان هواشناسی کشور مبتنی بر رویکرد نوین خدمات آب و هوایی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات آب و هوایی سازمان هواشناسی کشور از دستاورد جدید این سازمان که مبتنی بر رویکرد نوین خدمات آب و هوایی است خبر داد.  ... “دستاورد جدید سازمان هواشناسی کشور مبتنی بر رویکرد نوین خدمات آب و هوایی”

Continue Reading ←

۶۷ پروژه زیست‌محیطی در ایام دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

معاون رییس جمهور گفت: ۶۷ پروژه محیط زیستی با اعتباری بالغ بر۴۶۰۰ میلیارد ریال در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.  ... “۶۷ پروژه زیست‌محیطی در ایام دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد”

Continue Reading ←

رفیعی: تامین ۱۰/۷ میلیارد مترمکعب حق‌آبه تالاب‌ها در قانون برنامه هفتم دیده شده است

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت در سال اول برنامه هفتم مکلف به ارایه برنامه ملی سازگاری با تغییرات اقلیمی شده است.  ... “رفیعی: تامین ۱۰/۷ میلیارد مترمکعب حق‌آبه تالاب‌ها در قانون برنامه هفتم دیده شده است”

Continue Reading ←

برف و باران و کاهش دما در برخی استان‌ها/ افزایش ارتفاع موج تا ۲.۵ متر در آب‌های جنوب کشور

سازمان هواشناسی نسبت به بارش برف و باران همچنین کاهش محسوس دما در نقاط مختلف کشور و افزایش ارتفاع موج تا ۲.۵ متر در خلیج فارس و تنگه هرمز هشدار داد.  ... “برف و باران و کاهش دما در برخی استان‌ها/ افزایش ارتفاع موج تا ۲.۵ متر در آب‌های جنوب کشور”

Continue Reading ←

بارش برف و باران در تهران/ کاهش محسوس دما از جمعه

اداره هواشناسی استان تهران از گسترش فعالیت سامانه بارشی و در بعضی ساعات بارش برف و باران در سطح استان از اواخر وقت امشب (۱۱ بهمن‌ماه) و کاهش محسوس دما از جمعه (۱۳ بهمن‌ماه) خبر داد.  ... “بارش برف و باران در تهران/ کاهش محسوس دما از جمعه”

Continue Reading ←

تالاب‌ها از مهاجرت اقلیمی جلوگیری می کنند

هیات علمی دانشگاه تهران گفت: حفاظت از تالاب‌ها در امنیت اکوسیستم و امنیت ملی بسیار موثر است و می‌تواند از مهاجرت افراد از مناطق کم‌آب جلوگیری کند.  ... “تالاب‌ها از مهاجرت اقلیمی جلوگیری می کنند”

Continue Reading ←

۴۸.۸ درجه، بالاترین دمای تاریخ اروپا/ دماهای بالاتری در آینده ثبت می‌شود

آژانس هواشناسی سازمان ملل روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد دمای ۴۸.۸ درجه سانتیگراد که دو سال پیش در جزیره «سیسیل» ایتالیا ثبت شد، گرم‌ترین دمایی است که تاکنون در اروپا به ثبت رسیده است.  ... “۴۸.۸ درجه، بالاترین دمای تاریخ اروپا/ دماهای بالاتری در آینده ثبت می‌شود”

Continue Reading ←

تهران در فهرست ۲۰ پایتخت آلوده جهان قرار ندارد

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه پایتخت در فهرست ۲۰ پایتخت آلوده جهان قرار ندارد، گفت: انجامنا، دهلی‌نو و بغداد، آلوده‌ترین و کانبرا، همیلتون و سن‌خوآن، پاکیزه‌ترین پایتخت‌های دنیا هستند.  ... “تهران در فهرست ۲۰ پایتخت آلوده جهان قرار ندارد”

Continue Reading ←

دور پیوند نوسان جنوبی اقیانوس آرام چه تاثیری بر بارش حوضه آبریز ارومیه دارد؟

محقق دانشگاه تهران در یک کار تیمی به همراه کارشناس سازمان هواشناسی کشور و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران با استفاده از تکنیک‌های آماری و بررسی داده های ۶۰ ساله هواشناسی، نقش دور پیوند نوسان جنوبی اقیانوس آرام بر بارش حوضه آبریز دریاچه ارومیه را بررسی کردند.  ... “دور پیوند نوسان جنوبی اقیانوس آرام چه تاثیری بر بارش حوضه آبریز ارومیه دارد؟”

Continue Reading ←