ورود سالانه ۲۰۰۰ میلیون تن گرد و خاک به جو

رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور گفت: هر ساله در حدود ۲۰۰۰ میلیون تن گردوخاک وارد جو می‌شود که می ‌تواند سبب کاهش کیفیت هوا تا هزاران کیلومتر دورتر از محل چشمه گسیل باشد و خسارات قابل ‌توجهی را بر جای بگذارد.  ... “ورود سالانه ۲۰۰۰ میلیون تن گرد و خاک به جو”

Continue Reading ←

پیام تسلیت رییس سازمان محیط زیست به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پیامی شهادت اسماعیل هنیه – رهبر حماس – و یکی از محافظان وی را تسلیت گفت.  ... “پیام تسلیت رییس سازمان محیط زیست به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه”

Continue Reading ←

وزش باد شدید در جنوب کشور/ رگبار و رعد و برق در ۱۸ استان

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید در آب‌های جنوب کشور و افزایش ارتفاع موج تا ۲ مترهمچنین وقوع رگبار و رعد و برق در ۱۸ استان هشدار داد.  ... “وزش باد شدید در جنوب کشور/ رگبار و رعد و برق در ۱۸ استان”

Continue Reading ←

مشاهده یوزپلنگ در محدوده «یوزکنام» پل ابریشم

رییس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی حفاظتگاه‌های خصوصی حیات وحش گفت: بر اساس گزارش افراد محلی، یک قلاده یوز ماده به همراه دو توله روز شنبه (۶ مردادماه) در محلی موسوم به کلاته ملا واقع در محدوده حفاظت مشارکتی یوز کنام پل ابریشم مشاهده شد.  ... “مشاهده یوزپلنگ در محدوده «یوزکنام» پل ابریشم”

Continue Reading ←

تلاش برای مهار آتش در میکروتالاب «الهایی» اهواز

مسئول مرکز پایش تالاب بامدژ با اشاره به وقوع آتش‌سوزی‌های مکرر در میکرو تالاب الهایی گفت: به دلیل شرایط جوی چند روز اخیر که منجر به افزایش شدید دما شده است و با توجه به اینکه در محل دفن پسماند الهایی به دلیل رهاسازی غیراصولی زباله‌ها، گازهای متان و دی اکسیدکربن متصاعد می‌شود؛ با کمترین شعله و حرارت، آتش به دامن این میکرو تالاب منحصر به فرد می‌افتد.  ... “تلاش برای مهار آتش در میکروتالاب «الهایی» اهواز”

Continue Reading ←

بهره گیری از فناوری‌های نوین برای بهبود مدیریت انرژی شهری/ نقش‌ شهرداری‌ها در مدیریت مصرف انرژی

مدیر مطالعات خدمات شهری و محیط‌ زیست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اشاره به اینکه استفاده از سیستم‌های هوشمند مدیریت انرژی، اینترنت اشیاء نقش بسزایی برای مانیتورینگ مصرف انرژی دارد، بر لزوم بهره گیری از فناوری‌های نوین برای بهبود مدیریت انرژی شهری تاکید کرد.  ... “بهره گیری از فناوری‌های نوین برای بهبود مدیریت انرژی شهری/ نقش‌ شهرداری‌ها در مدیریت مصرف انرژی”

Continue Reading ←

وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در نقاط مختلف کشور

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وزش باد شدید خیزش گردوخاک کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود خبر داد.  ... “وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در نقاط مختلف کشور”

Continue Reading ←