ناترازی انرژی باعث استفاده از سوخت دوم در زمان پیک مصرف می‌شود

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از سال ۹۷ استمرار ناترازی انرژی باعث شد که با درخواست وزارت نفت سوخت دوم استفاده شود و این مساله کشور را با موضوعات بسیار مهم و جدی مواجه کرده است.  ... “ناترازی انرژی باعث استفاده از سوخت دوم در زمان پیک مصرف می‌شود”

Continue Reading ←

از موج گرما در فرانسه تا صدور هشدار قرمز در ۱۳ شهر ایتالیا

رسانه‌های محلی ایتالیا امروز (سه‌شنبه) گزارش دادند وزارت بهداشت این کشور به دلیل گرمای شدید پیش‌بینی‌شده در روزهای آینده در ۱۳ شهر «هشدار قرمز» اعلام کرده است.  ... “از موج گرما در فرانسه تا صدور هشدار قرمز در ۱۳ شهر ایتالیا”

Continue Reading ←

ارتفاع بارش در شمال کشور به ۱۷۸ میلی متر رسید

فعالیت سامانه بارشی که از سه روز قبل در شمال کشور شروع شده است، در شبانه روز گذشته نیز ادامه یافت و بیشینه نقطه‌ای ارتفاع بارش‌های آن در «امامزاده اسحاق» گیلان به ۱۷۸ میلیمتر رسید.  ... “ارتفاع بارش در شمال کشور به ۱۷۸ میلی متر رسید”

Continue Reading ←

پیام سرپرست سازمان منابع‌ طبیعی به مناسبت روز جهانی جنگلبان

سرپرست سازمان منابع‌ طبیعی و آبخیزداری کشور به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی جنگلبان ( ۱۰ مردادماه -۳۱ جولای) طی پیامی این روز را به همه کارکنان منابع طبیعی کشور به‌خصوص جنگلبانان تبریک گفت.  ... “پیام سرپرست سازمان منابع‌ طبیعی به مناسبت روز جهانی جنگلبان”

Continue Reading ←

وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه شهریور

بر اساس اعلام پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشورتا نیمه شهریور بارش در سواحل خزر به‌ویژه در نیمه شرقی آن و نیمه اول شهریور کمتر از نرمال است. در هفته سوم بارش تابستانی در جنوب-جنوب‌ شرق گرایش به بیش از نرمال دارد. بیشترین نابهنجاری مثبت دما نیز طی دو هفته آینده (۱ تا ۳ درجه سلسیوس) در مناطق مرکزی و شرقی رخ می‌دهد.  ... “وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه شهریور”

Continue Reading ←

تشدید وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شرق کشور

با تشدید سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شرق کشور، برخی مناطق استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی در غبار ناشی از وزش بادهای ۱۲۰ روزه فرو رفتند.  ... “تشدید وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شرق کشور”

Continue Reading ←

ارزیاب‌های یونسکو به ژئوپارک قشم می‌آیند

مدیر ژئوپارک جهانی قشم از ارزیابی دوره‌ای یونسکو از این ژئوپارک در فاصله ماه‌های سپتامبر و اکتبر ۲۰۲۴ خبر داد و گفت: ژئوپارک جهانی قشم آماده استقبال از ارزیاب‌های شبکه جهانی ژئوپارک‌های یونسکو است.  ... “ارزیاب‌های یونسکو به ژئوپارک قشم می‌آیند”

Continue Reading ←