دوره گذار «ال نینو» به «لانینا» در پیش است

مشاور رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: پیش بینی پذیری دورپیوندها به ویژه دورپیوند «انسو» در تابستان پایین است و خیلی نمی توان به آن اتکا کرد.  ... “دوره گذار «ال نینو» به «لانینا» در پیش است”

Continue Reading ←

ایران یک درجه گرمتر شد

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور گفت: بر اساس آخرین تحلیل داده‌های ایستگاهی هواشناسی، میانگین دمای کشور در تیرماه به ۳۰.۷ درجه سلسیوس رسید که ۱.۳ درجه گرمتر از حالت طبیعی در این ماه است.  ... “ایران یک درجه گرمتر شد”

Continue Reading ←

لزوم تشکیل ستاد مدیریت بحران در مراکز استان‌ برای پیشگیری از حریق جنگل‌ها

سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بر لزوم تشکیل ستاد مدیریت بحران در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها برای پیشگیری از حریق جنگل‌ها تاکید کرد.  ... “لزوم تشکیل ستاد مدیریت بحران در مراکز استان‌ برای پیشگیری از حریق جنگل‌ها”

Continue Reading ←

رگبار و رعد و برق در ۱۶ استان/ وزش باد شدید در ۱۱ استان

سازمان هواشناسی نسبت به رگبار و رعد و برق در ۱۶ استان و وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک در ۱۱ استان هشدار داد.  ... “رگبار و رعد و برق در ۱۶ استان/ وزش باد شدید در ۱۱ استان”

Continue Reading ←

ماندگاری هوای گرم در تهران تا جمعه/ آخر هفته داغ پایتخت

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشداری ضمن اشاره به ماندگاری هوای گرم در استان تا جمعه (۵ مرداد)، نسبت به لزوم مدیریت مصرف برق و آب تاکید کرد.  ... “ماندگاری هوای گرم در تهران تا جمعه/ آخر هفته داغ پایتخت”

Continue Reading ←

ورود کمیسیون کشاورزی مجلس به آتش‌سوزی جنگل‌ها

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: در نشست کمیسیون مقرر شد با توجه به وجود نقش عوامل انسانی در آتش‌سوزی جنگل‌ها نشست مشترک کمیسیون کشاورزی با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله قوه قضائیه برای پیگری این موضوع تشکیل شود.  ... “ورود کمیسیون کشاورزی مجلس به آتش‌سوزی جنگل‌ها”

Continue Reading ←

تدوین‌ برنامه ۱۰ ساله مقابله با گردوغبار در ایران/ ابلاغ برنامه به استان‌های غبارخیز

دبیر ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی‌ مدیریت‌ مقابله با پدیده گرد و غبار با اشاره به تدوین برنامه عملی ۱۰ ساله مقابله با گرد و غبار از ابلاغ این برنامه به دستگاه‌های عضو و استان‌های غبارخیز خبر داد و گفت: با توجه به سیاست‌ها و راهبردها و برنامه‌های این ستاد، اجرای این برنامه در دستور کار است.  ... “تدوین‌ برنامه ۱۰ ساله مقابله با گردوغبار در ایران/ ابلاغ برنامه به استان‌های غبارخیز”

Continue Reading ←

ویدیو/ این زعفران‌ها تقلبی هستند!

این روزها زعفران تقلبی در بازار به راحتی پیدا می‌شود و برخی سودجویان ریشه برخی از گیاهان همچون بهار نارنج یا کلاله ذرت، را تحت‌عنوان زعفران به مردم می‌فروشند، بدون شک خوب است که بدانیم چگونه می‌توان زعفران اصل را از تقلبی تشخیص داد؟  ... “ویدیو/ این زعفران‌ها تقلبی هستند!”

Continue Reading ←