لایحه قانون شکار و صید آماده شد/ پلاستیک یکی از مسائل اصلی کشور است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از آماده‌شدن لایحه قانون شکار و صید و قانون بهسازی و حفاظت خبر داد.  ... “لایحه قانون شکار و صید آماده شد/ پلاستیک یکی از مسائل اصلی کشور است”

Continue Reading ←

طوفان مرگبار در راه مکزیک؛ «بریل»، برق صدها هزار خانه را در جامائیکا قطع کرد

طوفان مرگبار «بریل» که در روزهای اخیر مناطق وسیعی از کارائیب را درنوردیده با اینکه تا حدی ضعیف شده اما همچنان از قدرت تخریب بالایی برخوردار است.  ... “طوفان مرگبار در راه مکزیک؛ «بریل»، برق صدها هزار خانه را در جامائیکا قطع کرد”

Continue Reading ←

گسترش حریق‌ جنگلی در شمال کالیفرنیا؛ تخلیه هزاران نفر و پیش‌بینی تشدید گرما

منابع خبری ایالات متحده از گسترش آتش‌سوزی‌های جنگلی در شمال کالیفرنیا و صدور دستور تخلیه برای ساکنان این منطقه خبر داده‌اند.  ... “گسترش حریق‌ جنگلی در شمال کالیفرنیا؛ تخلیه هزاران نفر و پیش‌بینی تشدید گرما”

Continue Reading ←

کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور/ رگبار و رعدوبرق در برخی استان‌ها

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از رگبار و رعدوبرق، وزش‌ باد شدید موقت در برخی استان‌های کشور خبر داد.  ... “کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور/ رگبار و رعدوبرق در برخی استان‌ها”

Continue Reading ←

انسان‌ها مقصر انقراض حیوانات بزرگ بودند؟

دانشمندان مدت‌هاست که در مورد علت انقراض بسیاری از گونه‌های جانوری بزرگ در طول ۵۰ هزار سال گذشته بحث می‌کنند و معتقدند که انسان یا تغییرات آب‌وهوایی مقصر آن بوده است.  ... “انسان‌ها مقصر انقراض حیوانات بزرگ بودند؟”

Continue Reading ←

تداوم رویت پلنگ در کشور و راه‌هایی برای حفاظت بهتر

پلنگ از گونه‌هایی است که در سال جاری بارها تصاویری از رویت آن در فضای مجازی منتشر شده و جدیدترین تصاویر مربوط به این پستاندار بزرگ‌جثه در خراسان شمالی، ایلام، سمنان و دماوند به ثبت رسیده است. اگرچه بخشی از این تصاویر از سوی محیط بانان در مناطق حفاظت شده ثبت شده ولی ممکن است در زیستگاه‌های انسانی هم رویت شوند بنابراین راهکارهایی را می‌توان اتخاذ کرد تا از تعارض میان این گونه در معرض خطر انقراض و انسان پیشگیری شود.  ... “تداوم رویت پلنگ در کشور و راه‌هایی برای حفاظت بهتر”

Continue Reading ←