کاشت نهال‌های بیابانی، راهکار مناسب مقابله با بیابان‌زایی

سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با تاکید بر این که طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ایران همچنان به قوت خود باقی است و این سازمان با قدرت آن را ادامه می‌دهد، گفت: کمربندهای حفاظتی ایجادشده در اراضی ملی از جمله پتانسیل‌های موجود در کشور است که می‌توان در قالب طرح یک میلیارد درخت، در آن‌ها درختکاری کرد.  ... “کاشت نهال‌های بیابانی، راهکار مناسب مقابله با بیابان‌زایی”

Continue Reading ←

اجتماع اربعین باید پیوست و آراستگی محیط زیستی داشته باشد

معاون آموزش‌ و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست گفت: هر تجمع بزرگی بدون شک معضلات محیط زیستی به همراه دارد و باید پیوست محیط زیستی داشته باشد، در اربعین نیز لازم است در قالب برنامه‌ها و فعالیت‌های کاملاً داوطلبانه، فرهنگ عمومی حفاظت از محیط زیست در بین زائران اربعین، تقویت شود.  ... “اجتماع اربعین باید پیوست و آراستگی محیط زیستی داشته باشد”

Continue Reading ←

‌آتش‌سوزی، زنگ‌ خطری جدی برای باغستان سنتی قزوین

شهرت و آوازه باغستان سنتی قزوین را همه شنیده‌ایم و حتی می‌دانیم این میراث نفیس به‌عنوان یک پدیده طبیعی ویژه در قزوین در سایه‌ بی‌توجهی مدیریت شهری در نیم قرن گذشته قرار گرفته است و تن خسته اما مقاوم آن از بی‌مهری‌ زخمی است.  ... “‌آتش‌سوزی، زنگ‌ خطری جدی برای باغستان سنتی قزوین”

Continue Reading ←

ویدیو/ گرما بلای جان ورزشکاران در المپیک فرانسه

بازی‌های المپیک پاریس می‌تواند داغ‌ترین بازی‌های تاریخ باشد و ورزشکاران برجسته هشدار می‌دهند که پیش‌بینی گرمای شدید برای رقابت‌ها می‌تواند منجر به مشکلات جدی و حتی مرگ ورزشکاران شود. گزارش جدیدی با عنوان حلقه های آتش نوشته است که خطرات گرما در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، استدلال می کند که بازی های سال ۲۰۲۱ که در توکیو برگزار شد، دریچه ای به سوی یک هنجار هشدار دهنده و رو به افزایش برای المپیک تابستانی ارائه کرد»  ... “ویدیو/ گرما بلای جان ورزشکاران در المپیک فرانسه”

Continue Reading ←

رگبار و رعد و برق در برخی نقاط کشور/ شهرکرد و اهواز سردترین و گرمترین مراکز استانی

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعدوبرق در برخی استان‌ها و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در بعضی نقاط کشور خبر داد.  ... “رگبار و رعد و برق در برخی نقاط کشور/ شهرکرد و اهواز سردترین و گرمترین مراکز استانی”

Continue Reading ←