اظهارات مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز درباره درختان پارک جهان نما

به نقل از ايسنا : مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به اخبار منتشر شده درباره درختان قطع‌ شده در پارک جهان‌نما تاکید کرد: آنچه که درخت می‌خوانند "نهال‌های یک یا دو ساله" بوده است که طبق توافق با خود سازمان جنگلها جابه‌جا شده است.

قدرت‌الله ضیایی‌فر توضیح داد: 250 اصله نهال خارج از محدوده‌ی پارک جهان‌نما که در روز درخت‌کاری سال گذشته توسط مسوولان محلی کاشته شده بود، به قسمت شمالی اتوبان تهران - کرج منتقل شده و هیچ‌گونه قطع درختی صورت نگرفته است. وی با جوسازی خواندن اعلام قطع درختان نادر و گونه‌های کمیاب افزود: سه ماه پیش صورت جلسه‌ای به امضای رییس سازمان جنگل‌ها و استاندار البرز رسید و طبق آن مشروط به گزارش و تایید سازمان محیط زیست با این جابه‌جایی موافقت شد سازمان حفاظت محیط زیست نیز تایید کرد و کار شروع شد.

ضیایی‌فر هم‌چنین اظهار کرد: این کاج‌های یکی - دو ساله در فصل خواب جابه‌جا شده و در جایی مناسب‌تر از قبل کاشته شده‌اند. ضمن آنکه درخت‌ها هیچ ربطی به پارک جهان‌نما ندارند و در فضایی خارج از آن بوده‌اند. مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز با اعلام این خبر که در پی جوسازی‌های انجام شده بر سر قطع درخت‌های پارک جهان‌نما، دو ماه است پروژه ساخت آزادراه همت - کرج تعطیل شده است ادامه داد: معاون استاندار البرز از محل بازدید و اعلام کرد که نهال‌های یک یا دو ساله قطع نشده‌ و تنها جابه‌جا شده‌اند اما همچنان جلوی ادامه کار گرفته شد.

وی پروژه همت به کرج را برای مردم بسیار پراهمیت دانست و گفت: به ازای هر یک روز تاخیر در ساخت این آزاد‌راه میلیون‌ها تومان ضرر وارد می‌شود. مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز خاطر نشان کرد: تعهد داریم آزاد‌راه همت - کرج را تا پایان خرداد‌ماه تحویل دهیم اما با توجه به توقف کار ممکن است تاخیر در کار به وجود آید.

ضیایی‌فر با یاد‌آوری آنکه 8.5 کیلومتر باقی مانده از آزاد‌راه همت - کرج که حد فاصل گرمدره تا میدان امام حسین کرج است، با اعتبار 140 میلیارد تومان ساخته می‌شود. به گفته‌ی وی دو کیلومتر از این قطعه از آزاد‌راه همت - کرج آماده آسفالت است و 6.5 کیلومتر دیگر در مرحله‌ی مخلوط‌ریزی و ریگلاژ است و با رفع واریانت موجود کار ساخت را ادامه می‌دهیم.

وی با بیان این‌که روزانه 200 هزار خودرو بین تهران - کرج در حال تردد هستند خاطر نشان کرد: با ساخت آزاد‌راه همت - کرج خودروها می‌توانند با سرعت 120 کیلومتر این فاصله را طی کنند در حالی‌که در آزادراه فعلی به دلیل تراکم بالای خودرو سرعت کمتر از این است.

Posted in: دسته‌بندی نشده