احتمال وقوع سیلاب در ۳ استان/ دریای خزر مواج می‌شود

سازمان هواشناسی نسبت به احتمال وقوع سیلاب در سه استان در پی تشدید ناپایداری‌های موسمی و افزایش ارتفاع موج تا ۱.۵ متر در دریای خزر هشدار داد.  ... “احتمال وقوع سیلاب در ۳ استان/ دریای خزر مواج می‌شود”

Continue Reading ←

صندوق سبز برای نخستین‌بار در کشور ایجاد می‌شود

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست از برداشته شدن گام‌های زیربنایی برای تاسیس صندوق سبز برای نخستین‌بار در کشور، بازبینی و اصلاح فرایندهای اعطای تسهیلات و ایجاد کمیته‌های تخصصی در مجموعه صندوق ملی محیط زیست خبر داد.  ... “صندوق سبز برای نخستین‌بار در کشور ایجاد می‌شود”

Continue Reading ←

افزایش آلودگی هوای تهران طی ۵ روز آینده

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: طی پنج روز آینده افزایش بعضی آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون و ازن در ساعات بعد از ظهر و شب پیش‌بینی می‌شود.  ... “افزایش آلودگی هوای تهران طی ۵ روز آینده”

Continue Reading ←

واکنش‌ها به ماجرای واگذاری دنای شمالی به استان اصفهان و ساخت سد «ماندگان»

در مساله مصوبه واگذاری دنای شمالی در مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد به استان اصفهان ابهاماتی وجود دارد که به بررسی ابهامات و ایرادات این مصوبه می پردازیم.  ... “واکنش‌ها به ماجرای واگذاری دنای شمالی به استان اصفهان و ساخت سد «ماندگان»”

Continue Reading ←

دنا و سرگردانی در مجادلات مدیریتی / دنا به مدیریت یکپارچه نیازمند است

منطقۀ حفاظت‌شدۀ دنا قبل از طرح این مسئله که مدیریت آن باید به‌دست کدام استان محقق شود، نیازمند توجه، برنامه‌ریزی، حفاظت و مدیریت اصولی و علمی و یکپارچه است؛ چراکه این منطقه جزء سرمایه‌های طبیعی و ملی کشورمان محسوب می‌شود. هرگونه سهل‌انگاری و تصمیم نادرست در مدیریت آن قطعاً آسیب‌های جبران‌ناپذیری به همراه خواهد داشت.  ... “دنا و سرگردانی در مجادلات مدیریتی / دنا به مدیریت یکپارچه نیازمند است”

Continue Reading ←

تداوم هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۳۱ مردادماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.  ... “تداوم هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در تهران”

Continue Reading ←

۱۸ پروژه منابع طبیعی استان سمنان افتتاح می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از افتتاح ۱۸پروژه با اعتبار ۱۷۳ میلیارد ریال در حوزه آبخیزداری، آبخوان‌داری و طرح‌های منابع طبیعی استان خبر داد.  ... “۱۸ پروژه منابع طبیعی استان سمنان افتتاح می‌شود”

Continue Reading ←