گرما در اروپا در ۲۰۲۳ جان بیش از ۴۷ هزار نفر را گرفته است

بر اساس گزارشی که روز گذشته (دوشنبه) توسط «موسسه بهداشت جهانی بارسلون» منتشر شد، بیش از ۴۷ هزار نفر در اروپا به دلیل گرمای سوزان سال ۲۰۲۳ جان خود را از دست دادند و کشورهای جنوبی بیشترین آسیب را از این بابت متحمل شدند.  ... “گرما در اروپا در ۲۰۲۳ جان بیش از ۴۷ هزار نفر را گرفته است”

Continue Reading ←

انتقال بیماری‌ها در نتیجه نزدیکی دو باغ وحش

دامپزشک باغ وحش ارم با اشاره به تلاش‌هایی از سوی بخش خصوصی و شهرداری برای احداث یک مرکز نگهداری از حیات وحش در پارک چیتگر گفت: این کار می‌تواند احتمال انتقال بیماری بین نشخوار کنندگان را افزایش دهد و مدیریت کنترل بیماری‌ها را هنگام پاندمی سخت‌تر کند.  ... “انتقال بیماری‌ها در نتیجه نزدیکی دو باغ وحش”

Continue Reading ←

آتش سوزی جنگلیِ یونان قربانی گرفت؛ دولت درخواست کمک کرد

نیروهای امدادی در یونان در حال مبارزه با آتش‌سوزی گسترده‌ای هستند که از ۳ روز پیش به سمت شهر «آتن» پیش‌روی می‌کند و جسد اولین نفری که بر اثر آتش‌سوزی جان خود را از دست داد، امروز (سه‌شنبه) پیدا شد.  ... “آتش سوزی جنگلیِ یونان قربانی گرفت؛ دولت درخواست کمک کرد”

Continue Reading ←

زمین گرم‌ترین ماه ژوئیه خود را تجربه کرد

بر اساس گزارشی که توسط اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده (NOAA) در روز گذشته (دوشنبه) منتشر شد، زمین گرم‌ترین ماه ژوئیه خود را تجربه کرد و چهاردهمین ماه متوالی رکوردشکنی دمای جهانی را رقم زد.  ... “زمین گرم‌ترین ماه ژوئیه خود را تجربه کرد”

Continue Reading ←

قصه تکراری آلودگی هوای اصفهان در سایه بی‌توجهی‌ها

«بی‌توجهی برخی مسئولان در قبال مسائل بنیادین اصفهان، مانند آلودگی هوا، به نابودی میراث ارزشمند آن منجر می‌شود. با این بی‌اعتنایی، زیست‌پذیری اصفهان در فلات مرکزی از بین می‌رود. مسئلۀ اصفهان فقط مسئلۀ این دیار نیست. اگر مشکلی پیش بیاید پیامدش در سراسر ایران‌مان تاثیرگذار خواهد بود.»  ... “قصه تکراری آلودگی هوای اصفهان در سایه بی‌توجهی‌ها”

Continue Reading ←