هشدار نسبت به وزش باد شدید در تهران/ کاهش نسبی دما از جمعه

اداره کل هواشناسی استان تهران ضمن هشدار نسبت به وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در تهران از کاهش نسبی دما در استان از جمعه (۱۹ مرداد) خبر داد.  ... “هشدار نسبت به وزش باد شدید در تهران/ کاهش نسبی دما از جمعه”

Continue Reading ←

رگبار و رعد و برق در ۱۲ استان/ خیزش گرد و خاک در ۱۰ استان

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در ۱۲ استان همچنین وزش باد نسبتا شدید و خیزش گرد و خاک در ۱۰ استان و افزایش ارتفاع موج در دریای خزر هشدار داد.  ... “رگبار و رعد و برق در ۱۲ استان/ خیزش گرد و خاک در ۱۰ استان”

Continue Reading ←

آب برای دامها را دریابیم

ذخایر کافی آب باکیفیت به اندازه منابع خوراک در تابستان مهم محسوب می‌شود و این دوره‌ای است که مقدار و کیفیت خوراک و آب در مناطق کشاورزی در برخی از نقاط جهان در پایین‌ترین میزان خود قرار دارد.  ... “آب برای دامها را دریابیم”

Continue Reading ←

مطالعه رفتار یک جونده در معرض انقراض در تالاب هورالعظیم

تصاویر و مطالعه رفتار موش دم‌دراز میان‌رودان (Nesokia bunnii) جونده کمیاب و در معرض انقراض جهان، در طبیعت تالاب هورالعظیم ثبت شد.  ... “مطالعه رفتار یک جونده در معرض انقراض در تالاب هورالعظیم”

Continue Reading ←

حریق جنگلی در کالیفرنیا؛ گسترش سریع آتش و تخریب خانه‌ها

آتش سوزی جنگلی در منطقه «سن برناردینو» در کالیفرنیای آمریکا به سرعت مناطق وسیعی را دربرگرفته و شماری از خانه‌ها را ویران کرده است.  ... “حریق جنگلی در کالیفرنیا؛ گسترش سریع آتش و تخریب خانه‌ها”

Continue Reading ←

شروع ارایه خدمات جوی سازمان هواشناسی به زائران اربعین حسینی

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: خدمات جوی سازمان هواشناسی کشور به زائران اربعین حسینی (ع) از امروز (اول صفر) با صدور گزارش‌های ویژه پیش بینی ۱۰ روزه برای شهرهای زیارتی عراق و پایانه‌های مرزی غرب کشور شروع شد.  ... “شروع ارایه خدمات جوی سازمان هواشناسی به زائران اربعین حسینی”

Continue Reading ←

ویدیو / ۵ میلیارد دلار؛ خسارات سالانه حوادث طبیعی به کشور

حسین ظفری، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفته «به‌طور میانگین سالانه پنج میلیارد دلار، خسارت ناشی از حوادث طبیعی و غیرطبیعی به کشور وارد می‌شود، این یعنی در سال‌های اخیر و به دنبال وقوع حوادث مختلف، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان خسارت به کشور وارد شده است که از این میزان اعتباری معادل ۷۰ تا۸۰ هزار میلیارد تومان تامین شده است، اما باقی‌مانده این خسارت‌ها، ناملموس هستند که توسط دیگر دستگاه‌ها هزینه شده است.  ... “ویدیو / ۵ میلیارد دلار؛ خسارات سالانه حوادث طبیعی به کشور”

Continue Reading ←

هوای تهران همچنان در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۱۶ مرداد ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.  ... “هوای تهران همچنان در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس”

Continue Reading ←

باد و باران در برخی استان‌ها 

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: طی پنج روز آینده در برخی استان‌ها رگبار و رعدوبرق و در بعضی نقاط کشور وزش باد و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.  ... “باد و باران در برخی استان‌ها ”

Continue Reading ←