ویدیو/ ۱۷ درصد از مردم آفریقای جنوبی زیر بار خشکسالی

خشکسالی ناشی از پدیده جوی «ال‌نینو» باعث کاهش تولید محصولات کشاورزی، دام و کمبود مواد غذایی در چندین کشور آفریقایی شده است. به گفته دبیر اجرایی جامعه توسعه آفریقای جنوبی (SADC) «۱۷ درصد از جمعیت آفریقای جنوبی یعنی حدود ۶۸ میلیون نفر برای مقابله با خشکسالی به کمک نیاز دارند»  ... “ویدیو/ ۱۷ درصد از مردم آفریقای جنوبی زیر بار خشکسالی”

Continue Reading ←

گرمای تابستانه از اصفهان کوچ می‌کند

کارشناس ادارۀ کل هواشناسی استان اصفهان گفت: انتظار داریم که از هفتۀ دوم شهریورماه الگوهای تابستانه به‌مرور از اصفهان کوچ کنند. دیگر از گرمای پرتاب‌وتاب اصفهان که تا ۴۴درجه هم می‌رسید، خبری نخواهد بود.  ... “گرمای تابستانه از اصفهان کوچ می‌کند”

Continue Reading ←

تصویب طرح مدیریت مناطق چهارگانه محیط زیست استان تهران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: پس از انجام مطالعات کارشناسی و طرح موضوع در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، طرح مدیریت مناطق چهارگانه محیط زیست استان تهران تصویب شد.  ... “تصویب طرح مدیریت مناطق چهارگانه محیط زیست استان تهران”

Continue Reading ←

یگان پهپادی در سازمان حفاظت محیط‌ زیست راه‌اندازی می‌شود

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یگان پهپادی برای رصد و پایش دقیق محیط زیست کشور در حوزه‌های طبیعی، انسانی و دریایی در سازمان حفاظت محیط زیست راه اندازی و تقویت می‌شود.  ... “یگان پهپادی در سازمان حفاظت محیط‌ زیست راه‌اندازی می‌شود”

Continue Reading ←

اکوتوریسم راه حل پایدار برای حفاظت در مناطق چهارگانه

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در تمام تعاریف علمی اکوتوریسم، روی مفاهیمی همچون سفر مسئولانه، مقصد گردشگری طبیعی، تلاش برای بهبود معیشت جوامع محلی و کاهش برداشت آنها از منابع طبیعی و درنهایت حفظ محیط زیست و طبیعت تاکید شده و این ویژگی‌ها هستند که اکوتوریسم را از سایر گردشگری‌های مبتنی بر طبیعت و گردشگری انبوه، متمایز می‌کنند و آن را به راه حلی پایدار برای حفاظت از مناطقف چهارگانه تبدیل می کند.  ... “اکوتوریسم راه حل پایدار برای حفاظت در مناطق چهارگانه”

Continue Reading ←

بارندگی شدید زندگی مردم را در آمریکا مختل کرد

مقامات آمریکا اعلام کردند در حالی که طوفان شدیدِ چند روز اخیر در شهر نیویورک، پروازها و خدمات قطار را مختل کرده در ایالت «کنتیکت» نیز بارندگی شدید باعث سیلاب گسترده شده است.  ... “بارندگی شدید زندگی مردم را در آمریکا مختل کرد”

Continue Reading ←

گرما تابلوی شیشه‌ای «نقش رستم» را خُرد کرد!

در حالی عکسی از تابلوی شیشه‌ای خرد شده در نقش رستم، آرامگاه شاهان هخامنشی منتشر شده است که مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس می‌گوید: تابلوی شیشه‌ای بر اثر شدت گرما به چنین روزی افتاده است و حالا این تابلوی شیشه‌ای تعویض شده است.  ... “گرما تابلوی شیشه‌ای «نقش رستم» را خُرد کرد!”

Continue Reading ←