بیش از ۲۰۰ هزار جفت جوجه آور در جزایر خلیج فارس تخم‌گذاری می‌کنند

نتایج مطالعات میدانی کارشناسان ستادی و استانی سازمان حفاظت محیط زیست نشان داد که بیش از ۲۰۰ هزار جفت جوجه آور از ۱۱ گونه از پرندگان آبزی در جزایر خلیج فارس آشیانه‌سازی و تخم‌گذاری می‌کنند.  ... “بیش از ۲۰۰ هزار جفت جوجه آور در جزایر خلیج فارس تخم‌گذاری می‌کنند”

Continue Reading ←

تهیه طرح مدیریت پایدار برای ۱۰۴ حوزه آبخیز از جنگل‌های هیرکانی

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از تهیه طرح مدیریت پایدار جنگل‌های هیرکانی با تمرکز بر ارتقای شاخص‌های اکولوژیک، اقتصادی و اجتماعی برای ۱۰۴ حوزه آبخیز از جنگل‌های هیرکانی خبر داد.  ... “تهیه طرح مدیریت پایدار برای ۱۰۴ حوزه آبخیز از جنگل‌های هیرکانی”

Continue Reading ←

رگبار باران در نیمه شمالی تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: طی امروز و فردا (۲۷ و ۲۸ مرداد) به‌ویژه در ساعت‌های بعد از ظهر و شب در بعضی مناطق استان به‌ویژه نیمه شمالی و ارتفاعات رگبار باران، رعد و برق و وزش تندباد لحظه ای مورد انتظار است.  ... “رگبار باران در نیمه شمالی تهران”

Continue Reading ←

ویدیو/ آناناس در محلات به بار نشست

گیاه آناناس برای نخستین‌بار در کشور در گلخانه‌های شهرستان محلات به تولید انبوه رسید. کشت میوه آناناس در اراضی گلخانه‌ای این شهرستان در راستای توسعه کشت محصولاتی که امکان کشت آنها در زمین‌های باز وجود ندارد و در راستای تنوع‌بخشی به محصولات گلخانه‌ای انجام شده‌ است.  ... “ویدیو/ آناناس در محلات به بار نشست”

Continue Reading ←

حیوانات شهری نمی‌توانند گرما را تحمل کنند/ ناپدید شدن برخی گونه‌های جانوری با ساخت و ساز در شهرها

در حال حاضر تغییر اقلیم به یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های عصر حاضر تبدیل شده است؛ در حقیقت تغییر اقلیم و جانوران شهری در نبردی ناپیدا داخل شهرها قرار گرفته‌اند؛ به گونه‌ای که تغییر اقلیم می‌تواند منجر به افزایش گسترش بیماری‌ها در میان جانوران شهری و همچنین تغییر در زنجیره غذایی جانوران شهری شود که هریک برای شهرهای بزرگ مشکلات بسیاری به همراه دارد.  ... “حیوانات شهری نمی‌توانند گرما را تحمل کنند/ ناپدید شدن برخی گونه‌های جانوری با ساخت و ساز در شهرها”

Continue Reading ←

هوای تهران ۵ درجه خنک‌تر شد

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطر ات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور گفت: صبح امروز کمینه دمای هوا در تهران به ۲۱.۶ درجه سلسیوس رسید که حدود پنج درجه خنک‌تر از دیروز و حدود ۱۰ درجه خنک‌تر از یک هفته اخیر است.  ... “هوای تهران ۵ درجه خنک‌تر شد”

Continue Reading ←

حریق جنگلیِ غرب ترکیه به مناطق مسکونی رسید+فیلم

منابع خبری می‌گویند آتش‌سوزی‌های جنگلیِ ترکیه که طی چند روز اخیر در مناطق غربی این کشور از جمله در استان «ازمیر» گسترش یافته بر اثر وزش باد شدید به مناطق مسکونی سرایت کرده است.  ... “حریق جنگلیِ غرب ترکیه به مناطق مسکونی رسید+فیلم”

Continue Reading ←

رتبه‌بندی ۷۰ درصد از باغ وحش‌های کشور

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حدود ۷۰ درصد باغ وحش‌ها و مراکز نگهداری از حیات وحش کشور ارزیابی شده‌اند و تا دوماه آینده این کار به اتمام می‌رسد.  ... “رتبه‌بندی ۷۰ درصد از باغ وحش‌های کشور”

Continue Reading ←