زاگرس؛ سرزمين زيبايي هاي پنهان

اينجا سرزمين زيبايي هاي پنهان است. كوه هاي سر به فلك كشيده، رودخانه هاي خروشان، حيات وحش متنوع و هزاران چشم انداز بكر و زيبا. اينجا زاگرس است؛ سرزمين زيبايي هاي پنهان...

 

براي ديدن عكس ها با كيفيت بالا كليك كنيد

نمايي زيبا از اشترانكوه

نگاهي كوتاه به  اشترانكوه؛

هشت کوه و قله بسيار مرتفع را در کنار هم تصور كنيد که به واسطه ارتفاع بسيار زياد در رديف يكديگر قرار گرفته و به مانند کوهاني از شترها به هم پيوست شده اند. به همين دليل نام اشترانكوه را برايش انتخاب كرده اند. اين رشته کوه هاي سر به فلك كشيده که هر کدام بلندتر از 4 هزار متر می‌باشند، در سال‌ 1340 به‌ عنوان‌ منطقه‌ شكار ممنوع‌ و در سال‌ 1349 با افزودن‌ ارتفاعات‌ ديگر به‌ محدوده‌ منطقه مورد نظر و به واسطه غناي زيستي بسيار بالا،‌ به عنوان منطقه حفاطت شده در فهرست مناطق چهارگانه محيط زيست ايران به ثبت رسيد .اشترانكوه‌ با 98407 هكتار وسعت،‌ يكي‌ از مناطق‌ منحصر به‌ فرد استان‌ لرستان‌ بوده‌ كه‌ به‌ لحاظ‌ برخورداري‌ از شرايط‌ ويژه‌ اكولوژيكي‌ و توپوگرافي،‌ زيستگاه‌ بسيار مناسبي‌ براي‌ زيستن وحوش‌ به‌ ويژه‌ پستانداران‌ بزرگ‌ است.

اشترانكوه

اشترانكوه ميزبان يكي از بي نظيرترين جاذبه هاي طبيعي ايران است. درياچه گهر با 85 هكتار وسعت،دو كيلومتر طول و 700 متر عرض، نگين فيروزه اي اشترانكوه محسوب مي شود. اين درياچه آب شيرين در فاصله 121 كيلومتري شرق استان لرستان به مركزيت خرم آباد و در 35 كيلومتري جنوب شرقي شهر دورود و در ارتفاع 2350 متري از سطح دريا واقع شده است. اين درياچه به احتمال زياد بر اثر وقوع يك زمين لرزه بسيار شديد به وجود آمده و در حقيقت به واسطه بسته شدن دره توسط يك ريزش عظيم تشكيل شده است. براي رسيدن به اين درياچه بايد مسافتي ۱۸ كيلومتري را با فراز و نشيب هاي بسيار پشت سر نهاد و از كنار دره نگار و بالاي گردنه پنبه كار بايد گذشت. درياچه گهر در دامنه جنوبي اشترانكوه و قله سنبران قرار گرفته و به جز درياچه اصلي، درياچه كوچكتري نيز در نزديكي آن قرار دارد كه با دو ساعت پياده روي مي توان به آن رسيد.

بدون شرح

گزارش تصويري اشترانكوه در پايگاه خبري سبزپرس

Posted in: دسته‌بندی نشده