اداره محیط زیست چهارمحال بختیاری یک وبلاگ نویس زیست محیطی را به دادگاه فرا خواند

هر دم از این باغ بری می رسد ... اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهار محال بختیاری از یکی از وبلاگ نویسان زیست محیطی این استان به سبب درج خبری در مورد احداث جاده برای عبور خط لوله گاز در منطقه حفاظت شده و ذخیره گاه زیستکره «تنگ صیاد» به اتهام تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب به دادگاه شکایت کرده است.

هومان خاکپور وبلاگنویسی که با وبلاگ  « دیده بان طبیعت بختیاری » کوشیده است مصائب زیست محیطی کشور و بویژه استان چهار محال بختیاری را با نگاهی نقادانه و کارشناسی شده به نقد بکشد و طی سالهای گذشته دیده بان همیشه هوشیار میراث طبیعی استان چهار محال بختیاری بوده است ، یکی از کارشناسان اداره کل منابع طبیعی استان چهار محال بختیاری است که در این حوزه بیش از ١٩ سال سابقه کار دارد .
به نظر می رسد پس از ف یلت ر شدن وبلاگ « مهار بیابان زایی » این بار با دخالت سازمانهایی که وظیفه ذاتی شان حفاظت از محیط زیست و میراث طبیعی ایران زمین است ، فشار جدیدی برای ساکت سازی وبلاگهای زیست محیطی بوجود آمده است تا بلکه نابسامانی ها ومشکلات زیست محیطی کمتر از پیش همگانی شود.
این در حالیست که طبق اصل ۵٠ قانون اساسی حفاظت از محیط زیست وظیفه ای عمومی است . همچنین طبق اصل٨ قانون اساسی  امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی و متقابل بین مردم و دولت است .
شوربختانه این بار کسانی که وظیفه سازمانی شان حفاظت از محیط زیست است به جای زدن چماق بر سر مخربان محیط زیست تصمیم گرفته اند چماق را بر سر دوستداران و فعالان محیط زیست فرود آورند ! اینجانب پیشنهاد می کنم این چماق را بر سر مبارک خود فرود آورند بلکه در اثر این حرکت تکانی خورده و کمی هوشیار شوند !

Posted in: دسته‌بندی نشده