فوت یک كوهنورد 60 ساله‌ در علم‌كوه

  متاسفانه با خبر شدیم خانم فخرالدين سدرسلفی - كوهنورد 60 ساله‌ای كه عضو باشگاه دماوند بود، روز گذشته در ارتفاع 4050 متری قله علم‌كوه و در منطقه علم چال به دليل ايست قلبی فوت كرد.

با نهایت تاثر درگذشت این کوهنورد فقید را به جامعه کوهنوردی و خانواده محترم ایشان  تسلیت عرض می نمائیم و برای  بازماندگان آن مرحوم  از خداوند منان برای شما و نزدیکان آن فقید سعید صبر جلیل خواستاریم.

اصل خبر :

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، فخرالدين سدرسلفي - كوهنورد 60 ساله‌اي كه عضو باشگاه دماوند بود، روز گذشته در ارتفاع 4050 متري قله علم كوه و در منطقه علم چال به دليل ايست قلبي فوت كرد.
دوستان مرحوم سلفی شب گذشته از مسئولان حاضر در منطقه درخواست كمک كردند كه تعدادی از كوهنوردان به همراه 5 قاطر برای حمل جسد بامداد امروز عازم منطقه شدند و كار انتقال جسد به پايين ادامه دارد و حدود يک ساعت ديگر به پايان می‌رسد.

نكته مهم در اين امداد‌رسانی اين است كه بايد بررسی كرد و فهميد كه متولی اصلی امدادرسانی در كوهستان‌های كشور كدام ارگان است، چرا كه در چنين مواقعی فدراسيون كوهنوردي و هلال احمر كه مسئولان اصلی اين مسأله به‌شمار می‌روند، مورد بازخواست قرار می‌گيرند، در صورتی كه با بررسی دقيق‌تر می‌شود متوجه شد هيچ‌يک از اين دو ارگان بودجه كافی برای اين كار را دريافت نمی‌كنند.

حدود سه هفته پيش در دماوند نيز يكی از كوهنوردان هم‌وطن‌مان دچار آسيب‌ديدگی شد كه خوشبختانه پس از 7 ساعت تلاش، تيم اعزامی فدراسيون كوهنوردی مجروح را به پايين انتقال داد و به بيمارستان فرستاد.

http://www.isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1831789&Lang=P