نجات عقاب زخمی از کام مرگ/ گزارش تصویری

عقابی که مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی شده بود، توسط یک دوستدار پرندگان در کرج برای مداوا به کلینیک حیوانات برده شده و با تلاش تیم پزشکی از کام مرگ نجات یافت و به آشیانه‌اش بازگشت.

آفتاب: پرندگان همواره در میان دوستداران حیوانات از جایگاه وی‍‍ژه‌ای برخوردار بوده‌اند اما در این میان در کنار انواع پرندگان خانگی نگهداری و علاقه به پرندگانی همچون عقاب کمتر اتفاق می‌افتد.

اما از آنجا که حس نوع‌دوستی انسان‌ها و کمک به حیوانات و پرندگان تفاوتی میان قناری کوچک و ظریف آوازخوان تا عقاب وحشی قائل نیست، فرد خیری و دوستدار پرندگان در کرج هفته جاری عقاب زخمی را در حالی پیدا کرد که پیکر این پرنده نیمه جان بود.
به گفته محسن شیر او‍ژن، وی در حالیکه بزرگراه یادگار امام تهران در حال حرکت با خودروی شخصی خود بوده، ناگهان متوجه برخورد شدید یک پرنده با گوشه یه سواری نیسان و پرتاب شدن پرنده به گوشه بزرگراه می‌شود.
وی با توقف خودروی خود به سراغ پرنده زخمی می‌رود و متوجه جثه عظیم عقاب می‌شود که به شدت از آن خون می‌رفت.
شیراوژن سریعا در بازگشت به کرج پرنده را به کلینیک حیوانات می‌برد و پس از معاینه پزشک کلینیک مشخص می‌شود، در دو هفته گذشته پای این پرنده مورد اصابت گلوله قرار گرفته و در حالیه بافت‌های وی در حال ترمیم بوده‌اند با برخورد با نیسان مجددا زخم حیوان شکافته شده و دچار عفونت شده است.
این دوستدار حیوانات گفت: پزشکان کلینیک تشخیص دادند این عقاب باید مورد جراحی قرار گیرد و البته این امر مستلزم درمان عفونت‌ها و مراقبت‌های وی‍‍ژه از این پرنده است.
پس از حدود شش روز، روز گذشته و پس از انتقال عقاب زخمی به کلینیک این دوستدار حیوانات با قبول پرداخت هزینه درمان این پرنده از تیم پزشکی کلینیک خواست برای جراحی عقاب اقدام کنند.
تیم پزشکی با عکسبرداری از ناحیه پای عقاب که مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، عملیات درمان را آغاز کرد.
سرانجام تیم پزشکی طی عمل سه ساعته عقاب زخمی را درمان کرده و زمینه بهبودی و پرواز دوباره این پرنده و رهایی از کام مرگ را فراهم کرد.
این دوستدار حیوانات پس از مداوای موفقیت‌آمیز عقاب زخمی با شعف فراوان از احساس خوب خود برای نجات دادن عقاب زخمی از مرگ و برگشتن وی به آشیانه‌اش گفت و از تمامی مردم خواست از کنار حیوانات و به ویژه پرندگان بی‌تفاوت عبور نکنند و به آنان کمک کنند.
برغم همکاری این کلینیک و تخفیف در هزینه‌های جراحی انجام شده برای تشویق این قیبل حرکت‌های انسانی، ‌این دوستدار حیوانات شخصاً هزینه جراحی عقاب زخمی را پرداخت کرد.