برگزاری دوره آموزشی کارشناسان محیط زیست کشور افغانستان در خراسان رضوی

 

 برگزاری دوره آموزشی کارشناسان محیط زیست کشور افغانستان در خراسان رضوی

 با توجه  به این  که چالش های زیست محیطی وابسته به مرزهای جغرافیایی نیست و نیازمند مدیریت بین المللی است یک دوره آموزش مباحث زیست محیطی برای 11 نفر از پرسنل و کارشناسان اداره محیط زیست افعانستان در خراسان رضوی برگزار شد.

مسئول آموزش و برنامه ریزی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت:این دوره آموزشی بر اساس  قرار داد منعقده ميان استانداري خراسان رضوي و ولايت هرات كشور افغانستان برگزار شده و  واز تاریخ 6 مرداد به مدت 5 روز ادامه خواهد داشت.

منصور حیدری افزود : با توجه به فرا منطقه ای بودن معضلات زیست محیطی همچون پديده گردوغبارناشي از كمبود بارش ، خشكسالي ، نبود مديريت صحيح آب ، مطابق نبودن فن آوريهاي موجود با تغييرات آب و هوايي و بيايان زدايي و غیره ،مشکلات زیست محیطی به عنوان يك مشكل خاص يك كشور مطرح نیست و نيازمند همكاري هاي بين المللي ، فرامرزي و منطقه اي مي باشد .

وی ادامه داد : بروز رساني اطلاعات كشورهاي همسايه و تعامل و همكاري في مابين در اين زمينه می تواند تاثير بسزايي در كاهش مشكلات منطقه اي داشته باشد.

حیدری با اشاره به این که اين دوره آموزشي توسط 6 نفر از اساتيد دانشگاه  و كارشناسان حفاظت محيط زيست خراسان رضوي تدريس خواهد شد،تصریح کرد: كاهش آلاينده هاي زيست محيطي ، قوانين و ضوابط چگونگي استقرار و فعاليتهاي شهركهاي صنعتي ، بازيافت و تبديل مواد زائد ، محيط زيست طبيعي و تنوع زيستي و كوير زدايي از جمله مباحثي است که در این دوره آموزش داده میشود و مورد تدقیق قرار می گیرد.

وی با اشاره به این که طبق هماهنگي هاي بعمل آمده با مقامات كشور افغانستان در ادامه اين همكاري ها كارشناسان اين اداره كل ادامه اين مباحث آموزشي را در يك برنامه زمان بندي شده در كشور افغانستان ادامه خواهند داد گفت: يكي از سياست ها و رويكردهاي سازمان حفاظت محيط زيست انتقال تجربيات موفق در زمينه حفظ و حراست محيط زيست به كشورهاي همسايه و منطقه بوده كه با برنامه ریزی های انجام شده این مهم  در اولويت فعاليتهاي آموزشي اين اداره كل نيز قرار گرفته است.

منبع : پایگاه خبر رساني اداره كل حفاظت محيط زيست خراسان رضوي

Posted in: دسته‌بندی نشده Filed under: