دستگيري 5 نفر متخلف شكار و صيد در کاشمر

 

 

((دستگيري 5 نفر متخلف شكار و صيد))

احتراماً باستحضار ميرساند مامورين اجرايي اين اداره طي یک ماه گذشته اقدام به دستگيري  5 نفر متخلف شكار و صيد نمودند. در بازرسي از منزل اين افراد كه با حكم مقامات قضايي شهرستان كاشمر و بخش كوهسرخ انجام گرفت ، تعداد 3 قبضه سلاح گلوله زني مجهز به دوربين – تعداد زيادي فشنگ هاي گلوله پر و غير مجاز و جنگي –دوربين شكاري – انواع كارد مخصوص ذبح حيوانات وحشي و ساير ادوات و آلات شكار و صيد كشف و ضبط گرديد .اين افراد اقدام به شكار غير مجاز 5 راس قوچ و ميش وحشي (گونه حمایت و حفاظت شده) در زمان و مكان ممنوعه  ( منطقه شكار و تير اندازي ممنوع سيد مرتضي ) نموده بودند كه لاشه و اجزاء حيوانات وحشي مذكور توسط محيط بانان شناسايي و كشف گرديد .

همچنين فردي كه اقدام به زنده گيري و نگهداري غير مجاز يك بهله عقاب طلايي (پرنده حمایت و حفاظت شده) در منزل نموده بود نيز شناسايي و دستگیرگرديد.

ميزان خسارات وارده به محيط زيست از سوي اين متخلفين  000/000/44 ريال برآورد گرديده است و پرونده تخلف شكار و صيد جهت پيگيري، به مقامات  محترم قضايي شهرستان كاشمر و بخش كوهسرخ تحويل و در حال رسيدگي است که 2 نفر از شکارچیان در بازداشت به سر میبرند.

از شهروندان عزیز تقاضا ميشود با توجه به اينكه در 6 ماهه اول سال هر گونه شكار و صيد غير مجاز ميباشد و همچنين كاهش نزولات جوي و بحران خشكسالي ، مشكلات عديده اي جهت وحوش منطقه ايجاد نموده از اقدام به شکار حیوانات وحشی جدا خودداری نمایند و در صورت مشاهده تخلفات مراتب را به شماره تلفن 8233516 اطلاع تا طبق قانون برخورد گردد و در حفظ تنوع زیستی و ذخایر ژنتیکی منطقه یار و همراه محیط بانان باشند.

 لینک خبر در سبز پرس

لینک خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

لینک خبر در روزنامه قدس