بزرگترين نيروگاه خورشيدي ايران به روايت تصوير

1

بزرگترين نيروگاه خورشيدي كشور با حضور رئيس سازمان حفاظت محيط زيست كشور در مشهد افتتاح شد. اين نيروگاه در مرحله نخست توان توليد 42 كيلو وات برق را دارد.

در حال حاضر و بر اساس شرایطی که بر محیط زیست کره زمین حاکم است، یکی از بهترین روش های کنترل تغییرات آب و هوایی و گرمایش بی سابقه جهانی و هزاران رخداد غیرطبیعی که در سال های اخیر در جهان رخ داده است، بازگشت به قوانین طبیعت بوده و در حقیقت تنها راه پیش روی ما انسانهای متمدن چرخش نگاه اقتصادی از زمین به آسمان است.

2

سفره بی انتهای آسمان نعمت های فراوانی را به ما ارزانی کرده که اگر آنان را از دست دهیم، بدون شک اسراف کرده ایم. در نهایت رواج استفاده از انرژی های نو می تواند به امروزی شدن زندگی روستایی ها کمک کرده و نیازهای روستا نشین ها را با قیمتی ارزان تر و کارایی بیشتر تامین نماید. از طرفی در بخش صنعت نیز انرژی های خورشیدی می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات باشد.

3

از سوی دیگر یکی از نکات برجسته اقتصادی در جهت گسترش استفاده از انرژی های خورشیدی ایجاد کارآفرینی در جامعه است. با استفاده روز افزون از انرژیهای خورشیدی بسیاری از نیروهای موثر در فعالیت هایی نظیر ساخت پنلهای خورشیدی و همچنین طراحی ساختار کلی برخی از کارکردهای این انرژی همچون ساخت آب گرم کن های خورشیدی می تواند به کار گرفته شوند.

4

به هر روی امید می رود با توجه به مزایای ذکر شده برای انرژی خورشیدی با تغییر نگاه مسئولین از زمین به آسمان شاهد استفاده هر چه بیشتر از قابلیت های منحصر به فرد اقلیمی ایران عزيز برای تامین انرژی مورد نیاز کشورمان باشیم.

5