نجات 23 كوهنورد گمشده در جنگل ابر

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر استان سمنان از نجات 23 كوهنورد مفقود شده در جنگل ابر خبرداد.
دكتر پرويز در گفتگو با ايسنا، امدادگران جمعيت هلال‌احمر شاهرود شامگاه روز جمعه از طريق تماس مركز فوريت‌هاي پليسي 110 علي‌آباد كتول در جريان مفقودشدن 23 عضو تيم كوهنوردي شهرستان شاهرود در جنگل ابر قرار گرفتند.
وي با بيان اينكه اين افراد به علت مه گرفتگي شديد مسير خود را گم كرده بودند، افزود: امدادگران پس از دريافت اين خبر در قالب تيم امداد و نجات كوهستان به همراه يك دستگاه آمبولانس و تجهيزات لازم به جنگل ابر اعزام شدند.
پرويز با بيان اينكه امدادگران با برقراري ارتباط با تلفن همراه سرپرست گروه كوهنوردي از وضعيت آنان مطلع شوند گفت: سرانجام امدادگران پس از ساعت‌ها جستجو با استفاده از چراغ گردان روشن و پخش آژير گروه كوهنوردي را پيدا و مسير جاده‌اي را براي نجات آنان تعيين كردند.
سرپرست معاونت امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر استان سمنان با بيان اينكه اعضاي اين تيم كوهنوردي به علت خستگي در داخل دره‌اي مستقر شده بودند به ايسنا گفت: سرپرست اين تيم از امدادگران درخواست كرد كه به علت خستگي تا صبح در همان محل بمانند و در روشنايي روز از مسير مشخص شده از دره خارج شوند و علي‌رغم اصرار تيم نجات، گروه از آمدن به بالاي دره امتناع كرده و صبح روز بعد گروه گرفتار در جنگل ابر از جنگل خارج شدند.