سیل مردم رودبارک را غافل گیر کرد!

از ساعات اولیه بامداد امروز جمعه سیل بزرگی از بریر به راه افتاده و متاسفانه خسارات زیادی را به منطقه کلاردشت و بخصوص رودبارک وارد کرده است.

سیل مردم رودبارک را غافل گیر کرد

بنا به اظهارات شاهدان 4الی5 خانه در دهکده ییلاقی ونداربن تخریب شده و خساراتی نیز به محوطه مجتمع ورزشی کوستانی ونداربن وارد شده و حدود 50هزار لیتر سوخت گازوئیل این مجتمع وارد رودخانه شده است. خوشبختانه به ساختمان اصلی خسارتی وارد نشده است.

بنا به گزارشات رسیده، (از ونداربن تا اکاپل)، سیل سنگ‏های بزرگی را با خود آورده و شکل ظاهری منطقه بکلی تغییر یافته است.

جاده دسترسی به بریر کاملا تخریب گشته است و در حال حاضر حتی امکان دسترسی به قرارگاه کوه‏نوردی رودبارک نیز وجود ندارد چرا که در چند نقطه جاده آسفالته به طور کلی تخریب شده است.

سیل مردم رودبارک را غافل گیر کرد

خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است اما حجم زیادی از سنگ، رودخانه‏ی سردآبرود را در رودبارک پر کرده است و این باعث شده که آب منحرف شده و از مسیر جاده آسفالته از منازل مسکونی ساکنین حاشیه رودخانه بگذرد. با وجود تلاش‏های زیاد متاسفانه حجم بسیار بالای آب منازل مسکونی را در معرض خطر تخریب قرار داده است.

سیل مردم رودبارک را غافل گیر کرد

تقریبا تمام پل های ارتباطی طرفین رودخانه در رودبارک 100درصد تخریب شده است و به نظر می‏رسد خسارت مالی بالایی به مردم وارد شده باشد.

سیل مردم رودبارک را غافل گیر کرد 

گرچه در مورد علت وقوع سیل نمی توان اظهار نظر کرد اما اغلب کوه نوردان و ساکنان رودبارک بر این باورند که حرکت پیشانی یخچال در لیزبنک (سرچال) علت این حادثه بوده است. با توجه به ابری و بارندگی بودن هوا نمی توان اظهار نظر دقیقی به عمل آورد.

آب و برق و تلفن قرارگاه کوه نوردی رودبارک تا اطلاع ثانوی قطع می باشد و با توجه به مسدود بودن راه ها از تمامی کوه نوردانی که قصد صعود به منطقه علم‏کوه و تخت‏سلیمان را دارند تقاضا می‏شود برنامه ی خود را به تعویق انداخته و به زمان مناسب‏تری موکول نمایند. 

سیل مردم رودبارک را غافل گیر کرد

سیل مردم رودبارک را غافل گیر کرد


منبع:پایگاه اینترنتی کوه نوردان کلاردشت

http://kalahoo.blogfa.com/post-340.aspx