آخرین گزارش صلح سبز از عملکرد شرکتهای بزرگ الکترونیکی در جهت حفظ محیط زیست

یکی از فعالیتهای گروه جهانی «صلح سبز» نظارت بر کمپانیهای بزرگ جهانی و فشار بر آنها در جهت تعدیل عملکرد آنها به نفع محیط زیست است. کاهش مصرف انرژی و استفاده از انرژی های پاک و تجدید پذیر در جهت کاهش آلودگی هوا و گرمایش جهانی یکی از این موارد است.
صنایع الکترونیکی یکی از صنایع پرمصرف انرژی در سطح جهان هستند که توجه به تولید محصولاتی با مصرف کمتر می تواند باعث صرفه جویی بسیاری در انرژی شود.
صلح سبز برای نخستین بار در سال 2006 اقدام به تعریف شاخص هایی در مورد صنایع سبزالکترونیکی کرد و از آن سال گزارش هایی را در مورد عملکرد صنایع بزرگ الکترونیکی منتشر می کند.
شاید ما متوجه نباشیم که با هر ایمیلی که می فرستیم، با هر صفحه ای که باز می کنیم، با هر عکسی که آپلود می کنیم نقشی در آلودگی زمین داریم.
مدیران این شرکتها متعهد شده اند که سهم انرژی های فسیلی را در تولیدات خود کاهش دهند و به سمت انرژی های پاک بروند و محصولاتی تولید کنند که نیاز کمتری به انرژی دارد.
شاخص های تعریف شده برای این شرکتها در سه بخش شامل: انرژی، محصولات سبز و عملکرد پایدار می شود. هر کدام از این گروهها نیز به زیرمجموعه هایی تقسیم می شود و بر اساس آنها عملکرد شرکت ها رتبه بندی شده است. آخرین رتبه بندی که در نوامبر 2012 منتشر شده است نشان می دهد شرکتهای زیر به ترتیب زیر عملکرد بهتری در خصوص محصولات الکترونیکی سازگار با محیط زیست دارند:

WIPRO - HP - NOKIA - ACER - DELL - APPLE - SAMSUNG – SONY- LENOVO - PHILIPS - PANASONIC - LGE- HCL Infosystems - SHARP - TOSHIBA - RIM

-    گزارش ماه نوامبر را می توانید در اینجا بخوانید.

Posted in: دسته‌بندی نشده