گروه های مردمی و سازمانهای مردم نهاد، پیشگام در کمک رسانی به زلزله زدگان

از نخستین ساعات اعلام زلزله در آذربایجان شاهد سازماندهی و اطلاع رسانی نیروهای مردمی جهت کمک به زلزله زدگان آذربایجان بودیم.
شبکه های اجتماعی و اینترنت بیشترین نقش را در هماهنگی و اطلاع رسانی بین مردم داشتند. گروههای مردمی و سازمانهای مردم نهاد (NGO) از طریق جمع آوری کمک های غیر نقدی و نقدی و همچنین حضور در مراکز انتقال خون کوشیدنده اند یاری رسان هموطنان آسیب دیده خود باشند.
علیرغم کم لطفی های صورت گرفته به سازمانهای غیردولتی که منجر به تعطیلی و تضعیف آنها در سالهای گذشته شده است اما با این حال شاهد هستیم بسیاری از تلاشهای صورت گرفته توسط سازمانهای غیردولتی مردمی و یا افرادی صورت گرفته که روزگاری در این سازمانها عضویت داشته اند و با اصول فعالیت اجتماعی و مردمی آشنایی کامل دارند. سازمانهای مردم نهاد مشارکت کننده در یاری رسانی به هموطنان آذری مان طیف های مختلفی از سازمانهای غیردولتی با موضوعات: فرهنگی، زنان، محیط زیست، ایران شناسی، گردش گری و ... را شامل می شوند.
همچنین نکته ی دیگری که بسیار جلب توجه می کند حسن اعتماد عمومی به این گروههای مردمی است، بطوریکه شاهد هستیم در بسیاری از سایت ها و شبکه های اجتماعی از این سازمانهای مردم نهاد به عنوان گروهی امین که کمک های مردمی را به دست آسیب دیدگان می رسانند نام برده می شود. این در حالیست که سازمانهای مردم نهاد هیچ تریبون رسمی و فراگیری جهت خبررسانی و جلب مشارکت نداشته و ندارند.
هموطنان عزیزمان از سراسر کشور می توانند جهت کمک رسانی به آسیب دیدگان زلزله آذربایجان با نزدیک ترین سازمان مردم نهاد و یا گروههای داوطلبانه ای که به این منظور ایجاد شده اند تماس برقرار کنند. در «وبلاگ اخبار سازمانهای غیردلتی ایران» نیز به اخباری در خصوص فعالیت سازمانهای غیردولتی در کمک رسانی به زلزله زدگان آذربایجان و راههای تماس با آنها اشاره شده است.

Posted in: دسته‌بندی نشده