مدعیان و متولیان فرق یوز را از پلنگ نمی دانند

فردی با نام احمد فضلی، دوستدار محیط زیست، در مورد وبلاگ من پاسخی به " وبلاگ سازمان محیط زیست" داده ! و گفته : اخيراً در وبلاگ خانم جمشيدي مطلبي بسيار سخيف درباره معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست نوشته شده كه اگر پاسخ داده نشود خواننده فكر مي كند حقيقت است، بنده خودم تحقيق كردم و ديدم بسيار نادرست و خلاف واقع است .

او گفته " نويسنده وبلاگ از مشاوران حقوق بگير دلاري پروژه يوزپلنگ بوده " و اینکه من گفتم در سازمان آقایان در بدو ورود فرق یوز را با پلنگ نمی دانستند خیلی بهش بر خورده و گفته لابد "دكتر صدوق كليه امور محرمانه و مسائل محيط زيست را از نويسنده وبلاگ استعلام مي كرد"

جهت روشن شدن ذهن این دوستدار طبیعت که نمی دونم چه جوری نوشته هاش، خبر یک پورتال سازمان محیط زیست می شه (!!!) باید بگم احمد آقا خان!

۱- تحقیق تان به در بسته خورده . جنابعالی تشریف بروید از اعضای حاضر در همان جلسه که یکی اش من بودم و دیگری آقای مهندس جورابچیان و آقای دکتر صدوق، بپرسید!!!

۲- احمد آقا! رفقای شما که قرارداد مرا ۱۰۰ بار از معاونت محیط طبیعی گرفتند و خوندند عجیبه که باز هم نفهمیدند که من دلار نمی گرفتم بلکه ریال می گرفتم!! ظاهرا در این سازمان حضرات فرق دلار رو از ریال هنوز نمی دونند پس البته عجیب نیست فرق یوز را هم از پلنگ ندونن.

۳- آقایون چطور تا وقتی دکتر صدوق معاون سازمان بود منت مرا می کشیدند و علی رغم دوبار اخراج بنده!! باز هم با من تماس گرفتند و مرا به ادامه کار دعوت کردند؟ حالا چی شد یه هو وقتی دکتر صدوق رفت بد و بیراه گفتن شان به من و همین دکتر صدوق و آقای ضیایی و هر آنکس که از طرف ایشان مامور به کار شده بود شروع شد؟!!!

۴- مایه بسی خرسندی است که حضرتعالی با اینکه مطالب من را سخیف عنوان می کنید ولی گویا شش دانگ حواستان را داده اید به وبلاگ من و در حالی که می دانید من این روزها کمتر می نویسم ولی منتظر می نشینید تا من وبلاگ ام را گاه بعد از ۱۰۰ روز ، آپ کنم تا شما بخوانید و پاسخ دهید . ظاهرا سبزپرس هم سایت دوم شماست که گویا مرتبا می خونیدش که در این پاسخ به مطالب سبزپرس هم استناد کرده اید . این همه علاقه شما به مطالب سخیف وبلاگ من و سبزپرس واقعا مایه خرسندی من است!

۵- احمد آقا این بخشی از نوشته آقای جورابچیان است بد نیست این را هم بخوانید چون چند ماهی است کلافه شدید که من دلار از پروژه های بین المللی سازمان می گرفتم و شما عقب ماندید. آقای جورابچیان که مدیر پروژه یوزپلنگ سازمان و یکی از مدیران توانمند سازمان شما بود و همیشه رییس سازمان به ایشان و پروژه ایشان افتخار می کرد ببینید چه گفته . این نوشته های آقای جورابچیان مربوط به کامنتی است که ایشان چند روز قبل روی پست وبلاگ من گذاشته :

" حقيقتا" مايه تاسف است ،سركار خانم جمشيدي كه به اصرار و پا فشاري حقير كه در آنزمان مدير پروژه حفاظت از يوزپلنگ آسيائي بودم كمتر از يكسال و هفته اي فقط سه روز همكاري داشت (و من شرمنده ميشوم بگويم در ازاي فعاليتش چقدر دريافت مي كرد )، آنچنان اقداماتي براي پروژه در افكار عمومي انحام داد كه جناب آقاي محمدي زاده رياست سازمان چندين بار از اين پروژه بعنوان افتخار ملي در سخنرانيهايشان با قاطعيت نام برده اند ، اين فعاليتها خوشبختانه گم نشده و بنده امروز به پروژه يوز رفتم تا بتوانم مستند بنويسم و جناب آقاي ا... كه بواقع لياقت پست احرازي را ندارند و هر چه جناب آقاي دكتر مرادي در روابط عمومي سازمان رشته بودند پنبه كرده اند به پروژه يوز تشريف ببرند و با ملاحظه تلاشهاي سركار خانم جمشيدي طي مدت كوتاه خدمتشان در پروژه قدري خجالت بكشند و ديگر از اين دستورات ناجوانمردانه به زحمتكشان محيط زيست ندهند ، من به نوبه خود و به دليل آگاهي كامل از تلاشهاي صادقانه وجسورانه سركار خانم جمشيدي كه جانش را در راه حفاظت از محيط زيست و حيات وحش در طبق اخلاص گذاشته و خار چشم فرصت طلبان كور دل در حوزه محيط زيست كشور عزيزمان است صميمانه تشكر و قدر داني كرده و توفيق روز افزونشان را از درگاه ايزد منان خواستارم .."

۶- اما به آقای ضیایی اشاره کردید . آقای ضیایی را ۱۳ سال است می شناسم . استاد من است و قابل احترام و مثل پدری بزرگوار و دوست داشتنی که من همیشه به ایشان ارادت داشتم و دارم و خواهم داشت و با اینکه سر پروژه ببر بارها ایشان را در نوشته هایم مورد نقد قرار دادم ولی ایشان اینقدر بزرگوار هستند که می شنیدند و می خواندند و ناراحت هم نمی شدند .

در جوابیه تان نوشته اید آقای دکتر ضیایی ! دکتر ضیایی جانور شناس برجسته ایران !!...

این عناوین را فقط از شخص آقای محمدی زاده شنیدم و بس. .وقتی که ایشان دو سال قبل در نشست خبری اش در برابر خبرنگاران از این پروژه دفاع می کرد . در همان زمان به ایشان گفتم قریب به اتفاق کارشناسان داخلی و خارجی به این پروژه ایراد گرفته اند و آقای محمدی زاده گفت خیر ابدا !. مسئول این طرح آقای دکتر ضیایی جانور شناس معروف ایران است . در حضور جمع به ایشان گفتم آقای ضیایی فوق لیسانس است! و دامپروری هم خونده نه جانور شناسی!

خیلی جالبه اول رییس سازمان و حالا احمد آقای فضلی همین عناوین را تکرار می کنند.

راستی احمد آقا، چطور می تونی از نجابت و سادگی آدم هایی که مدتها در اون سازمان کار کردند و بعد با برخوردی غیر انسانی از سازمان طرد شدند و هرگز حرفی نزدند حالا اینطور سوء استفاده کنی و وانمود کنی که آقای ضیایی مشاور رییس سازمان بوده و چنین و چنان ؟!!!

اصلا سازمان بابت مشاوره آقای ضیایی در پروژه ببر چقدر به ایشان پول دادند ؟ اصلا پولی دادند ؟!! مگر نه اینکه ایشان حتی از جیب خودش به روسیه رفت ؟ مگر نه اینکه از جیب خودش به میانکاله رفت و تحقیق کرد ؟ مگر نه اینکه بارها سخنانی بی پایه و اساس پشت سر ایشان زدند و ناحق ها را به ایشان نسبت دادند؟ نامه سرگشاده آقای ضیایی به رییس سازمان را نخوانده اید تا ببینید چه ها نوشته اند ؟!!....

عجیب است که سازمان محیط زیست به بدترین شکل ممکن مشاوران معاونت محیط طبیعی را از خود رانده و ناحق ها را به آنها نسبت داده و بعد هم هر کجا لازم باشد از عملکرد و دانش همین مشاوران مایه می گذارد و پز می دهد و به عنوان تودهنی به دیگران استفاده می کند .

جهت اطلاع احمد آقای فضلی عرض می کنم : حقیقتا بخش آخر پاسخ تان اینقدر  بی ربط بود که از جواب دادن صرفنظر می کنم. به نظرم شما اصلا منظور نوشته مرا نفهمید و گرنه نیمی از پاسخ تان را به ببر اختصاص نمی دادید!

چون می دانم جنابعالی هم اطلاع زیادی از حیات وحش نداری پاسخ به این بخش را منتفی می کنم ولی باز هم تاکید می کنم : آره برادر ارجمند ! اون روزی که روسها نامه داده بودند و گفته بودند پلنگ می خواهند آقایان به دکتر صدوق گفته بودند روسها یوزپلنگ می خواهند !!

حالا شما چه خوشت بیاد چه بدت بیاد ، بعد از آقای جورابچیان من دومین کسی بودم که این موضوع را از آقای صدوق شنیدم !

حالا برای اینکه باور کنید در بین دوستان تان خیلی ها هستند که فرق یوزپلنگ را از پلنگ نمی دانند این نامه را هم ببینید تا بلکه دریابید که بودجه پروژه های بین المللی صرف پر کردن جیب من و امثال من نشده که شما دارید دق می یارید ! بلکه صرف کارهای بیهوده مدیرانی شده که اگر قدری پشت این کارها دانش و آگاهی وجود می داشت اینقدر بودجه ها هدر نمی رفت. این نامه تنها نمونه مشت از خروار است.

 

آقای فضلی! به نظر شما با کس و کسانی که درجهت آگاهسازی افکار عمومی در زاگرس پوستر چاپ می کنند اما هنوز یوز را از پلنگ تشخیص نمی دهند و به جای پلنگ ، عکس یوزپلنگ را جز تنوع زیستی زاگرس برمی شمرند چه باید کرد؟ !!

دلارهای سبز سازمان های بین المللی این گونه هدر رفته.

مایه خرسندی است که در این دو سال بسیاری از آدم های بیگانه با محیط زیست را اینقدر تونستیم با محیط زیست آشنا کنیم که لااقل فرق یوز را از پلنگ بدانند که اگر جز این بود در روز ملی یوزپلنگ نمی توانستم بدون پرداخت حتی یک ریال از بودجه پروژه یوز، ۶ تلویزیون بزرگ مستقر در شهر تهران را برای پخش نماهنگ یوز اونم روزی ۳۰۰ بار متقاعد کنم ! در حالی که هزینه اش معادل ۶۸ میلیون تومان برای هر روز بود.

همین که تک تک کارکنان سازمان زیبا سازی شهرداری تهران از دربان گرفته تا معاونت سازمان شان ، در زمان مراجعه حضوری ام سراغ یوزپلنگ ها را از من می گرفتند و از کشته شدن دو توله یوز در توران ابراز نگرانی می کردند برای من کافی بود تا دریابم اطلاع رسانی ام به نحو موثری کارساز بوده اما تاسف آور است که در داخل مجموعه محیط زیست برخی، همین را هم نمی دانستند و در پوسترهای زاگرس شان عکس یوز می زدند و درختان نخل جنوب و پایه های قطع شده درختان راش شمال را!!

Posted in: دسته‌بندی نشده