نامگذاری ۲۱ تیر ماه روز بدون نایلکس توسط شهرداری تهران

در راستای آموزش، فرهنگ سازی و ارتقاء سطح دانش شهروندان در زمینه مضرات استفاده از کیسه‌های پلاستیکی روز ۲۱ تیر ماه روز بدون نایلکس با شعار امروز یک کیسه پلاستیکی کمتر نامگذاری شده است.
به نقل از روابط عمومی ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران مهندس محمد هادی حیدرزاده رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از نامگذاری روز ۲۱ تیرماه به نام روز بدون نایلکس خبر داد و گفت در این روز با اطلاع رسانی که ازطریق رسانه‌ها و تبلیغات محیطی انجام می‌شود درصدد جلب مشارکت شهروندا‌ن و اصناف در زمینه استفاده از یک جایگزین مناسب به جای کیسه های پلاستیکی در خرید روزانه از فروشگاهای سطح شهر هستیم.
حیدرزاده در ادامه با اشاره به اینکه میزان پلاستیک‌های تولیدی در ایران بیش از ۱۷۷ هزار تن در سال تخمین زده می‌شود و این رقم معادل ۵۰۰ تن در هر روز است اظهار کرد: طبق آمار جهانی روزانه ۵/۳ میلیون تن زباله در سراسر دنیا تولید می‌شود که سهم ایران در این تولید به ۴۰ هزار تن در روز می‌رسد که ۱۵/۱ درصد تولید زباله جهان است.
رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه در ایران ۲۸/۱۰ درصد از پسماند شهری را پلاستیک‌ها تشکیل می‌دهند اظهار کرد: با مصرف نکردن یک کیسه پلاستیکی در هفته در هر خانواده ایرانی می‌توان از مصرف حدود ۸۱۶ میلیون کیسه پلاستیکی در سال جلوگیری نمود.
وی در ادامه گفت در این راستا در روز ۲۱ تیر ماه با همکاری سازمان میادین و میوه و تره بار و فروشگاه شهروند در کلیه میادین اصلی و بازرا‌های روز سازمان میوه و تره‌بار و فروشگاههای شهروند کیسه‌های پلاستیکی تجدید‌پذیر توزیع خواهد شد و آموزش چهره به چهره در زمینه ارتقاء سطح دانش شهروندان از مضرات استفاده کیسه پلاستیکی بر محیط زیست و اثرات بهداشتی آن بر سلامت انسان صورت می‌گیرد.
وی در ادامه گفت امیدواریم مردم و اصناف با اطلاع‌رسانی که انجام می‌شود در این حرکت داوطلبانه شرکت نمایند و با آوردن یک وسیله جایگرین به جای استفاده از کیسه پلاستیکی به سلامت خود و حفظ محیط زیست کمک نمایند.
منبع: سبزپرس

Posted in: دسته‌بندی نشده