دبیرخانه جنگل ابر به فراکسیون محیط زیست: چه کسانی جاده سازی را دنبال می کنند؟

در پی موافقت رییس سازمان محیط زیست با ساخت جاده در جنگل ابر شاهرود و شروع به کار این پروژه در منطقه ابر،‌ دبیرخانه مشترک جنگل ابر در نامه ای به محمدرضا تابش،‌رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری این فراکسیون از وضعیت گزارش ارزیابی زیست محیطی جاده جنگل ابر شاهرود شد.

این نامه از سوی دو موسسه “دیده بان طبیعت ” و “طنین طبیعت تیرگان” به طور مشترک و در غالب دبیرخانه مشترک جنگل ابر که مدتی است پیگیر وضعیت ساخت جاده در این جنگل است به فراکسیون محیط زیست مجلس ارسال شده است .

متن کامل نامه بدین شرح است:

رئیس محترم فراکسیون محترم محیط زیست مجلس شورای اسلامی

با سلام و تحیت؛

احتراما به استحضار می رساند جنگل ابر، از جمله جنگل های هیرکانی با سابقه سه میلیون ساله کشور است که تاکنون به واسطه دلسوزی مسئولان سازمان محیط زیست و اداره منابع طبیعی از آسیب و دست اندازی مصون مانده است. اما چندی است که خبر جاده سازی و مصاحبه های پی در پی استاندار گلستان و مسئول سازمان حفاظت محیط زیست در باره این منطقه بکر و زیبا، نگرانی دوستداران محیط زیست کشور به حفظ این عرصه بکر را به دنبال داشته است.

آنها در حالی از جاده سازی در این منطقه و مزایای آن در توسعه آن دفاع می کنند که از شهرستان شاهرود به شمال کشور چهار راه اصلی (یعنی دو برابر تهران با وجود یک هزارم ترابری این کلان شهر )وجود دارد. طبیعی است که با وجود چنین زمینه ای، ادعاهای پیشرفت در نگاه دوستداران طبیعت جز بهانه ای بیش نیست، تناقض در گفته های مسئولان این سازمان در پی مصاحبه های چند ماه اخیر نیز به این بدگمانی ها دامن زده است که به راستی چه کسانی و با چه هدفی جاده سازی در جنگل ابر را دنبال می کنند در حالی که بسیاری از پروژه های عمرانی و راهسازی در کشور نیمه کاره مانده و مدیران این وزارتخانه نیز عمده مشکل اتمام این پروژه ها را کمبود بودجه عنوان می کنند و نمود آشکار آن را مصاحبه های آنها در نمایشگاه راه و شهرسازی در سال گذشته شاهد بودیم.

لذا بدین وسیله از شما نمایندگان محترم کمیسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی به عنوان مدافعان حقوق حقه خود این تقاضا را داریم که در پیگیری این مسئله و بویژه در مطالعه ارزیابی محیط زیستی این جاده که تاکنون از سوی هیچ مسئولی به سازمان های مردم نهاد گزارش آن داده نشده، ما را یاری نمایید. امید است که با یاری شما عزیزان بتوانیم حرمت طبیعت این سرزمین را پاس بداریم.”

منبع: سبزپرس

Posted in: دسته‌بندی نشده