آماده گسترش همکاری و انتقال تجربه به کشور کنگو در حوزه محیط زیست هستیم

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کنگو ظرفیت‌های خوبی در حوزه محیط زیست دارد و ما آماده گسترش همکاری‌ها و انتقال تجربه در این حوزه با کشورکنگو هستیم.  ... “آماده گسترش همکاری و انتقال تجربه به کشور کنگو در حوزه محیط زیست هستیم”

Continue Reading ←

ورود سامانه بارشی به تهران طی چهارشنبه/ کاهش دما از پنجشنبه

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، با ورود سامانه بارشی جدید از روز چهارشنبه (۲۲ فروردین) تا روز جمعه (۲۴ فروردین) بارش باران و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و از پنجشنبه (۲۳ فروردین) تا شنبه (۲۵فروردین) کاهش نسبی دما در سطح استان پیش بینی می شود.  ... “ورود سامانه بارشی به تهران طی چهارشنبه/ کاهش دما از پنجشنبه”

Continue Reading ←

ورود سامانه بارشی به کشور طی سه شنبه/ در اطلاع‌رسانی درباره سیل سیستان کوتاهی نکردیم

رییس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی سه شنبه (۲۱ فروردین ماه) از شمال غرب کشور خبرداد.  ... “ورود سامانه بارشی به کشور طی سه شنبه/ در اطلاع‌رسانی درباره سیل سیستان کوتاهی نکردیم”

Continue Reading ←

مخاطرات فرونشست در بناهای تاریخی هنوز پایش نشده است

انتشار تصاویری از عمیق‌تر شدن بحران فرونشست در حوالی «نقش رستم» و «تخت جمشید» در ماه‌های اخیر و حالا گزارش هشداردهنده رییس بخش زلزله‌شناسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه و شهرسازی درباره نرخ سرسام‌آور فرونشست در ایران، نگرانی درباره وضعیت بناها و محوطه‌های تاریخی را که در معرض این بحران قرار گرفته‌اند، تشدید کرده و این پرسش را پیش آورده است که آیا میزان مخاطرات فرونشست در بناها و محوطه‌های تاریخی سنجیده شده و تدبیر در این‌باره چه بوده است؟  ... “مخاطرات فرونشست در بناهای تاریخی هنوز پایش نشده است”

Continue Reading ←

پایش هوشمند آلاینده‌های هوا و مدیریت پسماندها با فناوری بومی

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان با استفاده از فناوری بومی و تولید سامانه‌های پایش هوشمند، موفق به پایش میزان آلاینده‌های هوا و اجرای طرح‌های تصفیه و مدیریت پسماند شدند.  ... “پایش هوشمند آلاینده‌های هوا و مدیریت پسماندها با فناوری بومی”

Continue Reading ←

وقوع ده‌ها حریق جنگلی و اعلام وضعیت هشدار در یونان+فیلم

مقامات یونان روز گذشته (یکشنبه) پس از گزارش بیش از ۷۰ مورد حریق جنگلی در سراسر این کشور، هشدار آتش‌سوزی جنگلی را برای چندین منطقه به سطح «پرخطر» افزایش دادند.  ... “وقوع ده‌ها حریق جنگلی و اعلام وضعیت هشدار در یونان+فیلم”

Continue Reading ←

رگبار باران در نقاط مختلف کشور/ کاهش نسبی دما از چهارشنبه

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران و رعد و برق در نقاط مختلف کشور و کاهش نسبی دما از چهارشنبه (۲۲ فروردین‌ماه) خبر داد.  ... “رگبار باران در نقاط مختلف کشور/ کاهش نسبی دما از چهارشنبه”

Continue Reading ←