ویدیو/ سونامی زباله در گیلان

گیلان با همه دلفریبی و چشم نوازی‌اش در زیبایی با حجم قابل توجه مسافر و گردشگر که روز تعطیل و غیر تعطیل هم نمی‌شناسند به مرور طبیعتش در روزهای پس از تعطیلی زیر زباله مدفون می‌شود؛ زباله‌های که تا کیلومترها بوی متعفنش انسان و موجودات زنده را می‌آزارد.  ... “ویدیو/ سونامی زباله در گیلان”

Continue Reading ←

خراسان شمالی مأمن ذخیره‌های ژنتیکی گیاهی و جانوری

از موهبت‌ها و نعمت‌های بی‌شمار خالق هستی، ثروت‌های فراوانی است که در دل طبیعت برای بشر از زمان خلقت تا کنون به ودیعه گذاشته شده است. گذشت زمان و پیشرفت‌های روزافزون علمی هر روز دریچه تازه‌ای را به روی همه گشوده و موجب شده است انسان به اهمیت و ارزش حتی ریزترین موجودات زنده و نقش آنها در تنوع زیستی و زنجیره حیات پی ببرد.  ... “خراسان شمالی مأمن ذخیره‌های ژنتیکی گیاهی و جانوری”

Continue Reading ←

محیط زیست پشتوانه اصلی جهش تولید در کشور است

رییس سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: چندین قدم جهشی باید با همت مضاعف به سمت افزایش تولید در کشور برداریم و در این زمینه سازمان حفاظت محیط زیست پشتوانه اصلی جهش تولید در کشور است.  ... “محیط زیست پشتوانه اصلی جهش تولید در کشور است”

Continue Reading ←

باران و رعد و برق در ۲۴ استان/ افزایش ارتفاع موج در آب‌های شمال کشور

سازمان هواشناسی نسبت به بارش باران و وقوع رعد و برق در ۲۴ استان و افزایش ارتفاع موج تا ۱.۵ متر در دریای خزر هشدار داد.  ... “باران و رعد و برق در ۲۴ استان/ افزایش ارتفاع موج در آب‌های شمال کشور”

Continue Reading ←

آهسته برانید، یوزها باردارند

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: اکنون فصل بارداری یوزپلنگ‌های آسیایی است و یکی از نگرانی و دغدغه‌های ما مسیر عبور و مرور این‌گونه حیوانی است.  ... “آهسته برانید، یوزها باردارند”

Continue Reading ←

ارائه شش دستور کار برای چهارمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست

رئیس دبیرخانه شورای عالی حفاظت محیط زیست گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون برای اعتلای و حفاظت بهینه محیط زیست کشور سه جلسه برگزار و ۱۳ دستور کار مصوب و اجرایی شده است.  ... “ارائه شش دستور کار برای چهارمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست”

Continue Reading ←

گرمای شدید در فیلیپین و لغو کلاس‌های حضوریِ مدارس

مقامات فیلیپین روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کردند بیش از ۱۰۰۰ مدرسه در سراسر این کشور برگزاری کلاس‌های حضوری را در روزهای آتی به دلیل گرمای شدید لغو کردند.  ... “گرمای شدید در فیلیپین و لغو کلاس‌های حضوریِ مدارس”

Continue Reading ←