هشدار جدی سازمان ملل درباره تغییرات جوی

سازمان ملل در پیش نویس سند تغییرات آب و هوای این سازمان که قرار است در اجلاس 2015 پاریس ارائه شود نسبت به وقوع تغییرات آب و هوایی هشدار جدی داد.سازمان ملل متحد در پیش نویس سند آب و هوای خود اعلام کرد: تغییرات جوی تبعات فراگیر و برگشت ناپذیری روی جامعه بشری و طبیعت دارد.

سازمان ملل متحد که به دنبال تصویب سند تغییرات جوی است هشدار داد دولتها هنوز زمان دارند از وخیم‌تر شدن اوضاع جلوگیری کنند. این هشدار پس از این اعلام شد که بیش از 100 سیاستمدار و محقق مطرح در شهر کپنهاک دانمارک با هدف اصلاح این گزارش گردهم آمدند. این گزارش مهمترین بخش اجلاس آب و هوای سازمان ملل را که قرار است اواخر سال 2015 میلادی در شهر پاریس برگزار شود به خود اختصاص خواهد داد. در این اجلاس قرار است کشورهای جهان بر سر موضوع تغییرات جوی به توافق دست یابند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه هرالد اسکاتلند، این گزارش قرار است در تاریخ دوم نوامبر منتشر شود. هفته گذشته رهبران اروپا توافق کردند تا پیش از سال 2030 میلادی میزان انتشار آلاینده‌ها را به 40 درصد کمتر از حجم آلاینده‌ها در سال 1990 میلادی برسانند که این چشم انداز با تغییر رویکرد مصرف سوخت های فسیلی به سمت انرژیهای تجیدپذیر و همچنین وادارکردن کشورهای چین و آمریکا به عنوان آلاینده‌های اصلی به رعایت این مساله محقق خواهد شد.

“مانوئل پولگار ویدال” وزیر محیط زیست پرو که برای بسترسازی اجلاس پاریس، میزبانی اجلاس نمایندگان سازمان ملل را برعهده خواهد گرفت می‌گوید: این گزارش که توسط هیات کارشناسان بین دولتی در امور تغییرات جوی سازمان ملل تهیه شده سه سند اصلی را در بر می‌گیرد و لزوم اقدام فوری برای مقابله با تغییرات جوی را شدت می‌بخشد.