نمایشگاه نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار

فقر زدایی، مدیریت اقتصاد خانواده، رعایت استراتژی و برنامه های اقتصادی دولت توسط زنان و استفاده از نیروی کار، سرمایه های راکد و توان مدیریتی آنان بر توانایی های مادی، معنوی در کشور روند توسعه را تسریع می بخشد. موسسه آوای طبیعت پایدار در آستانه میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن اقدام به پرپایی نمایشگاه نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار  از تاریخ 30 فروردین لغایت 2 اردیبهشت ماه 1393 به مدت 4 روز از ساعت 8 تا 16 در سالن های میلاد و خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران نموده است.

طرح ایجاد کسب و کار پایدار از طریق صنایع دستی برای حفاظت از منابع طبیعی که توسط تیم موسسه آوای طبیعت پایدار و با حمایت سازمان ملل متحد و سازمان جنگل ها و مراتع در حال اجراست قصد دارد با تکیه بر هنر های بومی روستاهای محدوده طرح، برای جامعه محلی بویژه بانوان معیشت مکمل ایجاد کند. بهبود کیفیت زندگی جامعه محلی از طریق کارآفرینی و اشتغال زایی همواره یکی از راه های توسعه پایدار است که از اهداف این برنامه محسوب می شود. این طرح بخشی از پروژه بین المللی ترسیب کربن (www.ircsp.net/en   ) است که با هدف احیای مراتع منطقه دشت حسین آباد با مشارکت گروه های توسعه روستایی از سال 2003 در این منطقه در حال اجراست.

پروژه ایجاد کسب و کار پایدار بر شناخت و تقویت پتانسیل های بومی منطقه متمرکز است و اعضای تیم همواره تلاش می کنند این فرصت برای بانوان محیا می شود تا با آزادی و اختیار عمل، هنرهای خود را در قالب صنایع دستی قابل عرضه به علاقمندان تولید کنند.اکنون محصولات پروژه پس از حدود یک سال تلاش اعضای تیم و مشارکت بانوان روستاهای نازدشت، تاجمیر، حجت آباد، همت آباد و کسراب آماده عرضه به علاقمندان به طبیعت و فرهنگ ایران است.

Posted in: دسته‌بندی نشده