هشت سال از عمر «دوستداران حیوانات و محیط زیست» گذشت. باید بود بیش از همیشه

هشت سال گذشت . امروز «وبلاگ دوستداران حیوانات و محیط زیست» وارد نهمین سال فعالیت می شود . وبلاگی که با نام «دوستدار حیوانات» فعالیت خود را آغاز کرد ، در ابتدا هدفم تنها ارائه مطالبی در مورد آشنایی و نگهداری از حیوانات بود. تا آنجا که یادم می آید در آن روزها مطالب محدودی در مورد نگهداری از حیوانات خانگی به زبان فارسی در اینترنت موجود بود و به همین خاطر مطالبی را از کتابهای مختلف پیدا می کردم و در وبلاگم قرار می دادم ... به تدریج وبلاگهای تازه ای در این خصوص بوجود آمد و سایتهای بسیاری در خصوص حیوانات آغاز به کار کرد و در همین روزها بود که به واسطه حضور در انجمن حمایت از حیوانات اصفهان و ارتباط با دیگر سازمانهای غیر دولتی زیست محیطی ، کم کم به مسائل زیست محیطی علاقه مند شدم و به همین خاطر اسم وبلاگ را به «دوستداران حیوانات و محیط زیست» تغییر دادم.
شرح آنچه در این هشت سال گذشته در مطلبی کوتاه آسان نیست . بعضاً برخی از مطالب این وبلاگ در سایتهای معتبر  و روزنامه سراسری و محلی انعکاس داشته است ، گاهی موجی به راه انداخته ، مطلبی به تیتر نخست صفحه اول همه روزنامه های محلی تبدیل شده است یا به نجات منطقه ای کمک کرده است ... اما بزرگترین دستاورد این وبلاگ برایم آشنایی با دوستان نازنینی در سراسر ایران و جهان بوده است ، دوستانی که بسیار از آنها آموخته ام و انرژی گرفته ام .
این روزها همچون بسیاری از دوستانم همچنان در بهت و ناراحتی از دست دادن دوست عزیزمان « یاسر انصاری » هستیم. او که در سالهای کوتاه عمرش ذره ای از تلاش برای نجات محیط زیست وطن نیاسود . امروز در آغاز نهمین سال فعالیت این خانه مجازی و به یاد یاسر انصاری با خود عهد می بندم که کوشاتر از همیشه دوستدار و هوادار محیط زیست و سرمایه های گیاهی و جانوری زمین باشم و علیرغم همه مشکلاتی که در پیش رو خواهد بود همچون سربازی ساده در این راه در حد توانم کوشا باشم. داستان غم انگیز میراث طبیعی و میراث فرهنگی تنها با تلاش و حضور مستمر ما پایان می پذیرد و امروز بیش از هر زمان دیگری در این خصوص احساس مسئولیت می کنم، امید که این توان را داشته باشم ....
پی نوشت :
بهترین مطالب این وبلاگ به انتخاب خودم