سنت شکنی اوباما 4 ساله شد؛ امتناع رئیس جمهور امریکا از اجرای یک رسم ملی تاریخی!

باراک اوباما امسال نیز بوقلمون هایی را که قرار بود بنا به سنت آمریکاییان برای روز «شکرگزاری» قربانی شوند را بخشید. امسال دو بوقلمون به این منظور انتخاب شده بود و جالب آنکه شهروندان امریکایی از طریق فیسبوک بوقلمون مراسم شکرگزاری امسال را انتخاب کرده بودند.
نکته جالب آن است که برای نخستین بار در سال 1789 میلادی مراسم روز شکرگذاری در کاخ سفید توسط جورج واشنگتن، رئیس جمهور وقت امریکا برگزار شد و با توجه به اینکه تاریخ استقلال رسمی امریکا 1776 میلادی بوده است متوجه  می شویم که برگزاری مراسم روز شکرگذاری در کاخ سفید سابقه ای به اندازه تاریخ کشور ایالات متحده دارد.
عدم قربانی بوقلمون ها و عدم اجرای یک رسم کهن توسط عالیترین مقام سیاسی کشور ایالت متحده با هدف احترام به حقوق حیوانات و نجات یک حیوان نکته ایست که می تواند مورد استفاده ما نیز قرار بگیرد و بدانیم که می شود بسیاری از رسوم و آئین های کهن را در گذر تاریخ به روز و یا اصلاح کرد.
همانطوریکه در کشور امریکا با کشته نشدن بوقلمون در روز «شکرگذاری» خدشه ای به اصل مراسم وارد نمی شود و می توان به هر شکل و سیله ای قدردان نعمت های پروردگار بود، در آیین های کشور ما نیز می توان به جای  نذر کردن لاشه حیوانات و قربانی کردن آنها، پول آن را بین فقرا و نیازمندان تقسیم کرد.

مطلب مرتبط: پرهیز از افراط و لزوم برخورد منطقی و اثرگذار در برخورد با قربانی کردن حیوانات

Posted in: دسته‌بندی نشده